Mijnelektrischeauto.nl - Maakt elektrisch rijden gemakkelijk!

Wat is het verschil tussen Load Balacing en Dynamic Load Balancing?

Dynamic Load Balancing

Load Balancing

Load Balancing voorkomt overbelasting, door evenredig de beschikbare stroomcapaciteit te verdelen over alle actieve laadpunten per locatie. Het is een onmisbare techniek voor iedereen die meerdere laadpunten op een locatie (met een beperkte stroomcapaciteit) beheert. Mocht dit ook voor u van toepassing zijn, dan kunt u een verzoek indienen bij uw installateur. Voor de elektrische rijder, beïnvloedt Load Balancing de manier waarop zijn auto wordt geladen. De beschikbare stroomcapaciteit – bijvoorbeeld 30 kW – wordt verdeelt over het aantal te laden auto’s, tot de maximaal ingestelde capaciteit per laadpaal.

Dynamic Load Balancing

Dynamic Load Balancing verdeelt de beschikbare stroom flexibeler dan de “traditionele” Load Balancing. Dit betekent dat alle elektrische auto’s direct geladen kunnen worden. Voor de elektrische rijder, beïnvloedt Dynamic Load Balancing de manier waarop zijn auto wordt geladen. Ook geven de LED-statusindicatie en eventuele app-notificaties die de gebruiker informeren over de laadstatus van de elektrische auto. Het laden van een bijna volle elektrische auto wordt bijvoorbeeld stopgezet, zodat de andere auto’s sneller worden geladen. De totale capaciteit wordt in deze situatie verdeelt over de andere auto’s. Het laadproces van een volgeladen auto wordt op stop gezet – op deze manier wordt de maximale capaciteit weer evenredig verdeelt.

preloader