Mijnelektrischeauto.nl - Maakt elektrisch rijden gemakkelijk!

Blog Post

Mitsubishi GT-PHEV Concept – Opvolger Outlander PHEV

Na het succes van de Mitsubishi Outlander PHEV werkt Mitsubishi aan een nieuwe plug-in hybride. De auto heet nu nog GT-PHEV Concept en debuteerde op de autobeurs in Parijs.

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) presenteert op de Autosalon van Parijs de SUV van de toekomst – de Mitsubishi GT-PHEV Concept. Het model beleeft zijn wereldpremière, toont het toekomstige design en volgende generatie plug-in hybride aandrijflijn.

De Mitsubishi GT-PHEV Concept is ontworpen volgens de nieuwe designstrategie ‘Form follow Function’. Het krachtige ontwerp met scherpe lijnen, een indrukwekkende voorzijde en een zwevend dak geven de SUV een zowel robuust, stoer als dynamisch uiterlijk. De scherp gesneden dagrijverlichting, de verticaal gesplitste koplampen en de achterlichten over de volle breedte van de auto benadrukken het avontuurlijke karakter van de GT-PHEV.

De aspecten komen terug in het ruime interieur, waarin de horizontale lay-out van het dashboard, de verchroomde bedieningselementen en het veelvuldige toegepaste leder in zwart en donkerrood een hoofdrol spelen.

Nieuwe aandrijflijn

De GT-PHEV Concept is uitgerust met een nieuwe, door Mitsubishi Motors ontwikkelde plug-in hybride aandrijflijn. Deze bestaat uit een Triple-Motor lay-out en een batterijpakket met een nog grotere energiedichtheid – dit betekent een grotere rijafstand!

De voorwielen worden aangestuurd door een enkele elektromotor van 90 kW, de achterwielen hebben twee aparte elektromotoren van 45 kW. De elektromotoren worden aangedreven door een 25 kWh-batterij die onder de vloer is gemonteerd. De 2.5-liter benzinemotor is speciaal ontwikkeld voor een plug-in hybride. De Series Drive modus kan gebruikt worden als generator om de batterij op te laden. In Parallel Drive modus geeft de verbrandingsmotor – in combinatie met de elektromotor – maximale efficiency bij hoge snelheden en extra acceleratievermogen bij lagere snelheden.

De Mitsubishi GT-PHEV Concept heeft een theoretische elektrische actieradius van 120 kilometer en een totale actieradius van meer dan 1.200 kilometer – dit is bij een volle tanks en volledig opgeladen batterij! Dit zorgt voor een CO2-emissie van minder dan 26 g/km. Hiermee komt de GT-PHEV aan de top van het plug-in hybride segment. De hoge mate van efficiency wordt bereikt door de combinatie van een geavanceerde aandrijflijn en een lagere luchtweerstand door de automatisch sluitende grille en de snelheidsafhankelijke, adaptieve wielophanging die de rijhoogte aanpast.

Super All Wheel Control (S-AWC)

De rijeigenschappen van de nieuwe GT-PHEV worden naar een hoger niveau getild met Mitsubishi’s Super All Wheel Control (S-AWC) vierwielaandrijving. Dit systeem omvat Active Front Differential (AFD) en Active Yaw Control (AYC), waarmee de verdeling van de aandrijfkrachten over de voor- en achterwielen worden geregeld. Dit biedt een optimale wegligging in bochten en zorgt voor maximale tractie onder alle omstandigheden. Active Stability Control (ASC) regelt de remkracht per wiel en de vermogensafgifte van de motoren voor een perfecte stabiliteit.

Connected car-technologie

De GT-PHEV Concept toont ook de nieuwste innovaties op het gebied van connected car technologie. Als de bestuurder bijvoorbeeld een bestemming invoert in het geïntegreerde navigatiesysteem, wordt het energieverbruik van de motoren geoptimaliseerd op basis van real-time informatie over het weer, de temperatuur, de route en de omstandigheden onderweg.

Geef een reactie

preloader