Mijnelektrischeauto.nl - Maakt elektrisch rijden gemakkelijk!
  • Tesla Model X
    90.600,00

    Tesla Model X

    90.600,00

    De Tesla Model X heeft vleugeldeuren en is sneller dan een supercar, maar kan ook zeven personen vervoeren en een flinke caravan trekken. Samengevat heeft de auto de functionaliteiten van een SUV en het sportieve karakter van een supercar. In dit artikel maken we kort kennis met de Tesla Model X.

     

    Het instapmodel van de reeks, de vijfzits, heeft een prijskaartje van 90.600 euro. Over instappen gesproken: dat doen de achterpassagiers bij dit model middels de vleugeldeuren. De bestuurder en bijrijder hebben normale portieren. Aan boord is een volledig digitaal dashboard met twee displays. Op de grote centrale, waarmee bijna alle functies worden bedient, laten mooie graphics zien wat de auto doet. De auto accelereert belachelijk snel voor een zevenzits familie auto van bijna 2500 kilogram. De rijervaring is verder bijna identiek aan die van de lagere Model S, alleen is de zitpositie wat hoger en lijkt de besturing iets meer gevoel te hebben. De auto is volledig gebaseerd op de Model S – Tesla’s grote gezinsauto heeft hetzelfde vlakke aluminium chassis. In de wagenvloer zit een batterijpakket weggewerkt dat goed is voor zon’n 500 kg van de 2468 die de auto weegt. Het is dus een zwaargewicht die net als de hybride Toyota een zeer goede stroomlijn heeft. Zoals het een SUV betaamt heeft de Model X altijd vierwielaandrijving. Dat dankt hij aan twee elektromotoren: een op de voor- en een op de achteras. Hij is net als de Model S verkrijgbaar als 75D, 90D en P90D, waarbij het getal de batterijcapaciteit in kWh aangeeft, de D voor Dual Motors staat en de P voor Performance. Die prestaties zijn overigens ook uit te breiden als je kiest voor de optionele Ludicrous Speed-upgrade.

  • Volvo XC-90 T8 Twin Engine
    77.995,00

    Volvo XC-90 T8 Twin Engine

    77.995,00

    Met de komst van de Volvo XC-90 T8 Twin Engine wordt de hoogpotige Zweedse tank na twaalf jaar trouwe dienst afgewisseld. Hoewel je in een oogopslag kunt zien dat hij nog geen popnagel deelt met z’n voorganger, is het wel een XC90 gebleven. Hij is groot, heeft brede heupen en een onmiskenbare air van Scandinavische ongenaakbaarheid. Hij is vijftien centimeter langer geworden, de motorkap is korter geworden, inzittenden hebben hierdoor meer ruimte gekregen. De auto beschikt nog steeds over 7 zitplaatsen en in de kofferbak kun je 671 liter aan zooi kwijt. Bij het plat leggen van de stoelen heb je een volledig vlakke laadvloer, je zou er een matras in kwijt kunnen! Het dashboard is voornamelijk … leeg. Tussen al het prachtige leer, hout en aluminium bevinden zich, naast een joekel van een rechtopstaand scherm, niet meer dan acht knopjes. Alles is vrijwel te bedienen op je flatscreen! Het idee is leuk, maar even de radiozender wisselen, airco aanzetten en je bent je navigatiescherm kwijt en mist gegarandeerd je afslag. De Volvo XC-90 T8 Twin Engine heeft een viercilinder motor. De T8 motor beschikt over een turbo, een compressor en een elektromotor. Dit resulteert in vermogens die je niet direct achter een tweelitertje zou zoeken. Dit blok knalt er maar liefst 407 pk uit. Er kan 40 kilometer volledig elektrisch worden gereden. De auto accelereert van 0 naar 100 in 5,9 seconden en is voor menig serieuze sportwagen al een te benijden prestatie, en dat allemaal voor 2.250 kilo aan IKEA-kast met wielen. De topsnelheid is 230 km/u.

     

  • BMW X5 xDrive40e
    79.900,00

    BMW X5 xDrive40e

    79.900,00

    De BMW X5 xDrive40e is een van de meest populaire luxe-SUV’s op de markt. Met de BMW X5 xDrive40e heeft BMW de keuze gemaakt de auto iets milieuvriendelijker te maken. Een handvol accu’s, gekoppeld aan een kleinere motor, een besturing er tussen die bedient kan worden met het navigatiesysteem. Dit is alles wat BMW aan de auto heeft veranderd en het werkt briljant! Selecteer de optie Auto eDrive en de X5 gidst je niet alleen naar je bestemming, hij zorgt er ook voor dat er zo optimaal mogelijk wordt gereden. Stedelijk verkeer zo veel mogelijk elektrische en op de snelweg schakelt de hybride motor in. Het blok bestaat uit een 2,0 liter viercilinder twinturbo met 245 pk en heeft de mogelijkheid de accu weer volledig te herladen. In de praktijk werkt dit uitstekend. Zodra je het bordje ‘binnen de bebouwde kom’ voorbij rijdt, valt de motor stil en zoef je stilletjes door de woonwijk. Bij het verlaten van de bebouwde kom sprint de hybride motor weer aan. Je kunt maximaal 31 kilometer volledig elektrisch rijden. Is de accu leeg dan hang je ‘m aan de stekker en is hij binnen een paar uur volgeladen. Het gemiddelde verbruik ligt rond de 3,3 liter per 100 kilometer. De BMW X5 xDrive40e zit vanuit stilstand in 6,8 seconden op de 100 kilometer per uur. Alle vier de wielen zijn permanent aangedreven. Vanaf 2016 kent de BMW X5 Plug-in Hybrid een bijtelling van 21%.

  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
    85.100,00

    Porsche Cayenne S E-Hybrid

    85.100,00

    Met de komst van de Porsche Cayenne S E-Hybrid kreeg ook deze mega-SUV een stekker en een stel accu’s om zich milieuvriendelijk door het verkeer te bewegen. Niets is mooier dan met deze auto door een veel te klein straatje te rijden. Dat je de geitenwollensok en haarband ziet schuimbekken van haat, om zich vervolgens te verslikken in hun andijvie-smoothies wanneer ze zich realiseren dat er geen geluid komt uit deze auto. Je rolt elektrisch langs ze heen, geheel milieuvriendelijk en goed voor de luchtkwaliteit! Met de E-Power-knop doet de auto in principe alles elektrisch, tot z’n accu bijna leeg is. Een weerstand in het gaspedaal zorgt dat je niet per ongeluk de verbrandingsmotor aanspreekt. In deze stand kun je tussen de 18 en 36 kilometer door zoeven. Dit is ruim voldoende om je boodschappen te halen. Op de snelweg druk je op E-Charge en wordt de 10,8 kWh accu in mum van tijd weer volgeladen. Om vervolgens in de stad van bestemming weer elektrische te rijden. Porsche Cayenne S E-Hibrid aan een doorsnee stopcontact, dan is de accu binnen een uur of wat weer vol. Geweldig concept, en het werkt goed. Bij het drukken op de Sport Plus wordt de 333 pk van de 3,0 liter supercharged V6 maximaal aangesproken. Bijgestaan door de elektromotor (95 pk) ontdoet de auto zich van schaapskleren en knalt ie in een noodtempo naar smerige snelheden, met een goede rauwe brul natuurlijk! Wel weer netjes op de E-Charge zetten als je klaar bent, dan haal je zomaar een praktijkverbruik van 1 op 10. Niet gek voor een benzine-SUV met 416 pk. Lekker doortrekken op de snelweg en in stilte door de stad zoemen zonder ook maar een muis te wekken.

     

  • BMW i8
    138.000,00

    BMW i8

    138.000,00

    BMW bracht in 2014 officieel z’n eerste stekkerracer op de markt! De BMW i8 hybride supercar van Duitse kwaliteit. De BMW i8 beschikt over een 1.5 liter driecilinder TwinPower Turbo-blok dat 231 pk en 320 Nm aan koppel levert. Dit vermogen wordt naar de achterwielen gestuurd via een zestrapsautomaat. De elektromotor levert een extra 131 pk en 250 Nm aan koppel. Dit vermogen wordt naar de voorwielen gestuurd, hierdoor is de i8 een vierwiel aangedreven supercar. Het totale vermogen van de BMW i8 zit op 362 pk en 570 Nm aan gecombineerd vermogen. De auto haalt hiermee de 100 km/h in slechts 4.4 seconden. Volgens BMW verbruikt de auto 2,5 liter op de 100 kilometer, met 59 gram CO2 per kilometer aan uitstoot. Driving Experience Control en eDrive zorgen ervoor dat de BMW in vijf standen is in te stellen. In de zuinigste stand is er zelfs 35 kilometer volledig elektrisch mee te rijden. De snelheid is dan wel begrensd tot 120 km/h. Comfort-modus is de middelste stand en geeft een actieradius van 500 kilometer.
     
    Met een BMW i Wallbox is de BMW i8 in twee uur volgeladen, middels een standaard stopcontact kan dit in minder dan 3 uur. De BMW i8 heeft een laag zwaartepunt, mogelijk gemaakt door een lage plaatsing van het accupakket en zorgt voor scherp weggedrag. De BMW i8 komt standaard met Park Distance Control, cruise control, Emergency Call, High Beam Assistent, een achteruitrijcamera, Surround View en tal andere elektronische gadgets. De auto is standaard uitgerust met laser-verlichting voor de koplampen.
     

  • Mitsubishi Outlander PHEV
    41.990,00

    Mitsubishi Outlander PHEV

    41.990,00

    De Mitsubishi Outlander PHEV is een dure terreinwagen met een schone aandrijflijn. De gunstige bijtelling – die op dit moment van 7 naar 15 procent is gestegen – maakte hem de afgelopen jaren tot ware verkoopknaller. In die tijd waren stekkerhybrides nog zeldzaam. Vanwege een geringe schadelijke uitstoot kwamen zulke auto’s in aanmerking voor een royale overheidssubsidie. Zakelijke rijders hoefden namelijk helemaal geen bijtelling te betalen. De auto bleek een gat in de markt! Met ingang van 2016 is de bijtelling gestegen naar 15 procent. De verwachting is dat je vanaf 2019 hetzelfde betaald voor een semi-elektrische auto als voor een normale brandstofauto. De auto heeft in totaal 203 pk en is hiermee sneller dan je op basis van zijn uiterlijk zou verwachten. Het merendeel van dat vermogen wordt geleverd door de 2.0 liter benzinemotor. De benzine motor wordt ondersteunt door de elektromotor. De CO2-uitstoot van de Mitsubishi Outlander PHEV is teruggebracht tot 42 gram per kilometer. De auto verbruikt 1 op 55,5 en is hiermee een uiterst zuinige SUV. In de praktijk ben je wel na 35 kilometer door je stroom heen en schakelt de brandstofmotor in.

     

  • Volvo V60 Plug-In Hybride
    59.995,00

    Volvo V60 Plug-in Hybride

    59.995,00

    Volvo verrichte een wonder met de Volvo V60 Plug-in Hybride. De auto heeft bijna 300 pk en haalt met wat oefenen 1,8 liter per 100 kilometer. Echte fanatiekelingen kunnen 1 op 50 halen met deze auto. De 1,8 liter per 100 kilometer bevat wel de afstand van 50 kilometer die je geheel elektrische dient af te leggen. Onder de motorkap ligt een 2,4-liter vijfcilinder D5-motor die 215pk levert via een zestraps Geartronic-automaat. Achterin ligt een 70 pk sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. De elektromotor is gekoppeld aan een accupakket met een capaciteit van 11,2 kWh en zorgt voor de voeding. Dit zorgt voor een theoretische actieradius van 50 kilometer volledig elektrisch. De Volvo V60 Plug-in Hybride heeft drie verschillende rijopties. De eerste optie is zo veel mogelijk elektrisch, de tweede is een afwisseling tussen de elektromotor en diesel motor en bij de laatste werken beide motoren samen.

     

preloader