Mijnelektrischeauto.nl - Maakt elektrisch rijden gemakkelijk!
  • Tesla Model 3
    40.000,00

    Tesla Model 3

    40.000,00

    De nieuwe Tesla Model 3 is officieel aangekondigd, het instapmodel van Tesla Motors. De auto heeft een actieradius van 345 kilometer en sprint van 0 naar 100 km/u in zes seconden. Eind 2017 begint de productie. Het bedrijf heeft als doelstelling om 100.000 exemplaren per jaar te produceren. Gezien het aantal vooruitbestellingen zal het daardoor waarschijnlijk nog even duren voordat de Model 3 naar europa komt. De Model 3 krijgt ondersteuning voor het Supercharger-netwerk van Tesla. Als de auto wordt geleverd, moeten er wereldwijd 7200 dergelijke laadpunten zijn, het dubbele van het aantal dat nu bestaat.

     

    Er komen uitvoeringen met voorwiel- en vierwielaandrijving en varianten met een krachtigere elektromotor. Exacte specificaties zijn echter nog niet bekend, behalve dat het instapmodel de sprint naar honderd kilometer per uur in ongeveer zes seconden kan maken. De tesla model 3 is een vierdeursmodel en biedt volgens Musk comfortabele zitruimte voor vijf volwassenen. In de auto zit een 15-inch touchscreen dat liggend is geplaatst. De Model 3 heeft net als de Model S Autopilot-hardware, die de veiligheidsfeatures zoals front- en side collision warnings mogelijk maakt. Het is nog niet bekend of de auto wordt uitgerust met Autosteer, Autopark en Summon.

     

    Prijzen beginnen bij 40.000 euro voor het basismodel. Musk claimt dat het voor dat bedrag de veiligste auto in zijn klasse zal zijn. Wat de prijs in Nederland en België precies zal worden is nog niet bekend. Wel is het sinds 31 maart mogelijk om een reservering te plaatsen door alvast duizend euro te betalen.

     

    Lees meer: De Tesla Model 3 – Alles wat je moet weten! (Juli 2016)

  • Ford C-Max Energi
    34.995,00

    Ford C-Max Energi

    34.995,00

    De Ford C-Max Energi: nieuw feest in oud jasje. Hij mag dan nog de snoet hebben van de C-Max van voor de facelift, toch is de auto onder de motorkap iets heel nieuws. Ford maakt hiermee de eerste stap in hybride land. In de Verenigde Staten reed de auto al even rond, voor Europa is hij nieuw. Ons kikkerlandje is wat dit soort technologie betreft de braafste van de klas en kreeg hem daarom als eerst. Destijds kon de auto genieten van geen enkele bijtelling die tot heden is gestegen naar 15 procent. Voor de techniek maakt Ford veelal gebruik van patenten van Toyota en dat betekend dat de Energi praktisch de zelfde opbouw heeft als de Prius. De aandrijving noemen ze ook wel de power-split. Deze lijn kan blijven laden terwijl de elektromotor is bijgeschakeld. De lithium-ion accu ligt achterin en heeft een capaciteit van 7,6 kWh. Met een volle accu kan er 44 kilometer volledig elektrisch worden gereden, met een maximum snelheid van 137 km/h. Bij een hogere snelheid wordt de benzinemotor ingeschakeld. De Ford C-Max Energi beschikt niet over een trekhaak. De beperkte kofferruimte sluit kampeerliefhebbers ook uit.

     

     

  • Volkswagen Golf GTE
    38.190,00

    Volkswagen Golf GTE

    38.190,00

    Na veertig jaar flauwe hap komt Volkswagen eindelijk weer met iets nieuws. De Volkswagen Golf GTE smoelt goed, rijdt fijn en er kan zelfs een caravan achter kleven. Misschien wel de beste introductie van de Golf ooit! De Volkswagen Golf GTE doet verwachtingen ruimschoots overtreffen. De Duitsers hebben een geruime tijd de kat uit de boom gekeken wat betreft elektrische aandrijving, maar Volkswagen is dan nu begonnen aan een inhaalslag. Na de elektrische Up en de e-Golf is het podium nu aan de Golf GTE. Die heeft niet alleen een elektromotor onder de kap, maar ook een stevige benzinemotor. Qua prestaties ongeveer gelijk aan de Golf GTI. De auto heeft een vermogen van 204 pk en een koppel van 350 Nm. De elektromotor is gekoppeld aan een 150 pk sterke 1.4 TSI-benzinemotor. Beide motoren liggen naast elkaar onder de motorkap. Het accupakket is verstopt onder de achterbank en de kofferruimte. Door het accupakket is de GTE weliswaar zwaarder dan de Golf GTI en GTD, maar dit gewicht zorgt wel voor beter rijgedrag. De auto wordt geleverd met bijpassende soundtrack! De brom die klinkt wanneer het gaspedaal flink ingetrapt wordt, komt niet uit de uitlaat, maar uit de opnamestudio. Buiten de auto is het kunstmatige geluid niet te horen. In theorie kan de auto 50 kilometer volledig elektrisch rijden. Bij een lege accu pakt de verbrandingsmotor het over. De Volkswagen Golf GTE komt met dubbele koppeling. Die schakelt razendsnel en biedt de optie om af te remmen op de motor. De energie die vrijkomt vloeit terug naar de batterij.

     

  • Audi A3 e-tron
    40.720,00

    Audi A3 Sportback e-Tron

    40.720,00

    Met de komst van de Audi A3 Sportback e-Tron is een van Audi’s top modellen nu ook verkrijgbaar met elektromotor. De combinatie van een benzinemotor en elektromotor maakt de e-Tron zeer snel, terwijl het verbruik van de auto lager licht dan de gemiddelde stadsauto. Dit is dus goed voor het milieu maar ook voor de portemonnee. De elektromotor is efficiënt bij lage, wisselende snelheden; de benzinemotor is geschikt voor langere afstanden bij een hoge constante snelheid. De Audi A3 Sportback e-Tron wordt geleverd met een 8.8 kWh lithium-ion accu. De accu kan tijdens het remmen of uitrollen worden opgeladen. Daarnaast kan de accu met een druk op de knop ook tijdens het rijden worden opgeladen; dat voelt dan alsof de auto tegen de wind in rijdt. Als laatste kan de accu ook gewoon aan het stopcontact of via een publiek laadpunt worden geladen. Helaas is snelladen met de Audi A3 Sportback e-Tron niet mogelijk! De auto kan theoretisch 50 kilometer volledig elektrisch rijden. Tijdens het ontwerp van de Audi A3 is rekening gehouden met de elektrische versie. Dit zorgt dat de accu geen invloed heeft op de ruimte in de auto. Met een bagageruimte van 380 liter is deze heel gemiddeld. De Audi A3 Sportback e-Tron sprint van 0 naar 100 km/u in 7.6 seconden en dankzij de enorme koppel zijn tussensprints op hoge snelheid indrukwekkend.

     

  • Toyota Prius Plug-In
    38.990,00

    Toyota Prius Plug-in

    38.990,00

    De Toyota Prius Plug-in is een trendsetter op het gebied van hybride rijden. De auto beschikt over een benzinemotor en een elektromotor. Tot een snelheid van 80 km/h kan er elektrisch worden gereden. De auto heeft een toonaangevende lithium-ion batterij aan boord die veel energie kan opslaan. De batterij is met behulp van de meegeleverde stekker in anderhalf uur opgeladen. Met een volle accu kan er 15 kilometer volledig elektrisch worden gereden. Dit is geschikt voor het meeste woon- werkverkeer. De Toyota Prius Plug-in heeft een viercilinder 1.8 benzinemotor, met 73 kW (99 pk). De elektromotor levert een extra 60 kW (82 pk). Het gecombineerde vermogen bedraagt 100 kW (136 pk). Bij het wegrijden hoor je slechts een licht gezoek. Dit geeft veel rust tijdens het rijden. Pas bij een snelheid van boven de 80 km/h slaat de benzine motor bijna ongemerkt aan om de rest van het gevraagde vermogen te leveren. Op het dashboard is te zien wanneer je elektrisch rijdt en hoe vol de batterij nog is. Wat rijeigenschappen betreft is er nauwelijks verschil tussen de elektrische en de gewone Prius. De wegligging is voorspelbaar. De auto is verassend ruim van binnen. Op de achterban kunnen gemakkelijk drie personen plaatsnemen. De kofferbak is met zijn inhoud van 443 liter relatief groot. De laadruimte kan worden vergroot door de achterbankleuning om te klappen.

     

  • Nissan Leaf
    35.000,00

    Nissan Leaf

    35.000,00

    De Nissan Leaf is een van de bekendste elektrische gezinsauto’s. De auto werd in 2010 geïntroduceerd, maar is nog steeds onverminderd populair. Het bedrijf maakt serieus werk van de volgende generatie Leaf. Het model wordt uitgebreid van een 30 kWh batterij naar een 60 kWh batterij. Hiermee zal het bereik worden verdubbelt. De Nissan Leaf was vijf jaar geleden de eerste volledig elektrische gezinsauto. De Nissan Leaf is met 220.000 stuks de bestverkochte EV ter wereld. De auto komt optioneel met snellader. Daardoor kun je binnen een half uur 100 kilometer rijden. De elektromotor doet zijn werk geruisloos en biedt hoge prestaties. Bij het verkeerslicht kun je elke dag sprintwedstrijdjes houden en winnen! Wil je het maximale uit je accu halen dan zit er ook een speciale ECO knop op de Leaf. Opladen kan op verschillende manieren: snelladen (in 20 minuten is de batterij voor 80% vol), openbare laadpaal (4 tot 8 uur, afhankelijk van de hoeveelheid stroom in de batterij en de specificaties van de betreffende laadpaal) of thuis, aan een standaard stopcontact.

     

  • Mercedes-Benz B250E
    39.950,00

    Mercedes-Benz B250E

    39.950,00

    De nieuwe Mercedes-Benz B250E is gebaseerd op de brandstof aangedreven B-Klasse. De stille en uitstootvrije aandrijfkracht is afkomstig van een ruim 135 kW sterke elektromotor. De auto heeft een maximumkoppel van 310 Nm en is direct beschikbaar wanneer het ‘gaspedaal’ wordt ingedrukt. Dit zorgt voor een krachtige acceleratie vanuit stilstand naar 100 km/u in slechts 8 seconden. De Mercedes-Benz B250E beschikt over superieure rijprestaties en biedt volop rijplezier in alle omstandigheden. De Mercedes-Benz B250E heeft een begrensde topsnelheid van 160 km/u. De actieradius bedraagt ongeveer 180 kilometer. De lithium-ion batterij van de Mercedes-Benz B250E kan via elk standaard stopcontact worden geladen. Middels een laadpaal kan een maximale laadsnelheid van 11 kW worden bereikt. Snelladen is helaas niet mogelijk en wordt ook niet als optie aangeboden. Dankzij een goede plaatsing van de batterij behoudt de auto het bekende, ruime interieur en de grote bagageruimte die zo kenmerkend zijn voor de B-Klasse.

     

  • Volkswagen E-Golf
    35.000,00

    Volkswagen e-Golf

    35.000,00

    Ook Volkswagen begint in de elektrische auto te geloven. Dat de Duitsers nu met een volledig elektrische Volkswagen E-Golf komen is niet alleen omdat ze politiek correct willen zijn. Onder de motorkap ligt een elektromotor met 85 kW (115 pk) aan vermogen en een koppel van 270 Nm. Daarmee sprint de auto bijzonder soepel van zijn plek, want zoals bij elke elektrische auto heb je vanaf stilstand meteen maximale kracht. De auto heeft ook een remenergie regeneratiesysteem aanboort. Als je van je gas gaat, merk je en vrij sterke weerstand zonder dat je het rempedaal aanraakt. De accu’s zijn netjes in de vloer verwerkt, zodat de kofferbak even groot is als bij elke andere Golf (380 liter) daarnaast beschikken de passagiers over voldoende hoofd- en beenruimte. De auto heeft een bereik van zo’n 170 km.

     

  • Renault Fluence
    25.990,00

    Renault Fluence Z.E.

    25.990,00

    In 2013 presenteerde Renault zijn eerste elektrische auto aan de wereld, de Renault Fluence Z.E. Kenmerkend voor deze auto is de verwisselbare accu, deze wordt gehuurd van de autofabrikant. De Fluence is gebaseerd op de Samsung SM3, een sedan op basis van het onderstel van de vorige generatie Mégane. De accu is verwisselbaar, waardoor het niet mogelijk is deze in de bodem te plaatsen. De auto is iets verlengd om toch een beetje bagageruimte over te houden. Het interieur heeft veel weg van de Renault Mégane. De auto is vermarkt als een no-nonsense-auto. Daarom heeft de auto ook geen startknop, maar een sleutel, die je gewoon in het contactslot moet steken en moet draaien. De auto heeft ook geen futuristische displays, maar een rechttoe rechtaan-instrumentarium met heldere meters. De handrem is een conventionele hefboom tussen de voorstoelen. Vlak daarvoor zit de versnellingspook, waarmee je de rijrichting bepaalt. Door de accu, die rechtop achter de achterbank staat, blijft er maar 317 liter ruimte over. De auto is voorzien van een 22 kWh accu. In de praktijk heeft de auto een lager bereik dan in eerste instantie door de fabrikant is aangegeven. In de praktijk is de accu al na 78 kilometer leeg. Dit bereik kan opgerekt worden door comfort functies uit te zetten en rustig aan te doen met het ‘gaspedaal’.

preloader