Mijnelektrischeauto.nl - Maakt elektrisch rijden gemakkelijk!
  • Fiat 500e
    28.276,00

    2016 Fiat 500e

    28.276,00

    De Fiat 500e is helaas niet te verkrijgen in Nederland of Europa. Een onbegrijpelijke keuze van Fiat. Want om heel eerlijk te zijn is dit een van de meest geschikte modellen om elektrisch in te rijden. Het blijkt dat Fiat de 500e heeft moeten maken omdat ze anders niet aan de normen van de gezamenlijke uitstoot van het hele wagenpark voldeden in Californië. Bij het niet voldoen aan deze regel mag een fabrikant geen auto’s verkopen in die staat. Vandaar dat er werd besloten om een elektrische 500 te ontwikkelen. De eerste echte elektrische auto van Fiat. In Amerika kost de elektrische variant even veel als de normale Fiat 500 met verbrandingsmotor omdat de auto in aanmerking komt voor subsidies. De Fiat 500e kan zo’n 160 km rijden op een volle accu en duurt ongeveer 4 uur om deze op te laden.

     

  • Mitsubishi MiEV
    25.990,00

    Mitsubishi IMiEV

    25.990,00

    De iMiEV is een compacte stadsauto. Waar normaalgesproken het brandstofklepje zit gaat een stopcontact schuil, waarin je het bijgeleverde snoer inplugt. De andere kant kan gewoon thuis in een standaard stopcontact. Bij een lege accu duurt het zo’n 7 uur voordat hij volledig is geladen. Snelladen kan binnen slechts 15 a 30 minuten. De auto is uitermate geschikt voor woon-werkverkeer, boodschappen- of schoolritjes. Maar niet voor de lange afstanden, bij een bezoekje aan familie die 80 km verderop woont, wil je ook wel weer naar huis! Met deze elektrische auto vergt een lange afstand een strakke planning. Hier tegenover staat wel dat je spotgoedkoop kunt rijden! Voor een fractie van de prijs van benzine vul je de accu (3 euro?!). Verder stoot de auto geen CO2 uit, levert hij vlotte prestaties en is hij makkelijk handelbaar in stedelijke gebieden. Tot slot: wat hier wordt geschreven geldt ook voor de Peugeot iOn en de Citroēn C-Zero, want dat zijn ‘precies’ dezelfde auto’s.

  • Peugeot Ion
    21.995,00

    Peugeot Ion

    21.995,00

    De Peugeot iOn is de eerste elektrische auto die door Peugeot op de markt is gebracht. In het verleden heeft de fabrikant al eens gepionierd met emissievrije auto’s en loopt nu voorop bij de introductie van de elektrische auto. De auto is compact en beschikt over stroombesparende maatregelen, dit maakt de auto relatief voordelig in aanschaf. De iOn beschikt over alle luxe en domfort functies van een traditionele benzineauto. De auto is speciaal gemaakt voor afstanden die gemiddeld niet langer zijn dan 60km. Een betaalbare elektrische auto voor het grote publiek. Peugeot heeft gekozen voor een 16 kWh lithium-ion accu, die zowel thuis (220V) als bij een snellaadstation (400V) kan worden geladen. Met een volle accu kan de Peugeot iOn 150 km afleggen. Deze afstand is haalbaar bij ideale omstandigheden en is in de praktijk dus lager. Tijdens een test op binnenweggetjes haalde de iOn een kleine 100 km. De auto concurreert met de kleine Citroën en Mitsubishi stadsauto.

     

  • Renault Zoe
    20.990,00

    Renault Zoe

    20.990,00

    De Renault Zoe is een leuk, compact en praktische elektrische auto. Hij rijdt prettig en heeft handige techniek aan boord. De auto is verkrijgbaar voor een zeer nette prijs en voor Renault een ware troef om de Nederlandse automobilist te verleiden. De elektrische Renault Zoe is er vanaf 20.990 euro. Met deze prijs is de auto aardig compleet: navigatie/multimediasysteem, automatische klimaatregeling (programmeerbaar) en ook Z.E. Connect om met je smartphone of computer de accu/laadstatus te checken. Voor 2.000 euro meer heb je de Zen of Intens. Die zijn iets luxer en leuker: mooiere velgen, handsfree instappen en ook nog klimaatregeling die je met de smartphone kunt bedienen. Renault vraagt per maand een tarief vanaf 79 euro voor de huur van de accu. Hier komt nog 9,35 euro aan verzekeringskosten bij. Dit komt uit op ongeveer 1000 euro per jaar. De Renault heeft een on board charger die met vermogens van 3 tot 42 kW AC kan laden. Een gewone laadpaal levert 11 kW en snelladen kan met 43 kW. Je hebt voor deze auto wel een laadpunt nodig en kan niet worden geladen middels huis-tuin-en-keuken stroom.

     

  • Citroën C-Zero
    29.393,00

    Citroën C-Zero

    29.393,00

    De Citroën C-Zero met compacte afmetingen, een snel op te laden tractiebatterij en voldoende actieradius voor de dagelijkse ritten. Het dempende interieur van de auto zorgt voor een geluidloze rit door stedelijke gebieden. De auto zit boordevol technologie en creativiteit die aan alle eisen van de toekomst voldoen. In zijn buik heeft de elektrische auto een 16 kWh lithium-ion accupakket en onder de vloer van de achterbak ligt een 67 pk en 180 Nm leverende synchroonmotor met permanente magneten. In stedelijk verkeer reageert de auto mooi vloeiend op het ‘gaspedaal’. In de stad gaat het nog vrij vlot ook en ben je in de meeste gevallen eerder weg dan je buurman. Alleen bij hogere snelheid kost het wat meer moeite om te versnellen. De fabrikant geeft een bereik van 150 kilometer op. In de praktijk haalt deze rond de 100. Je bent namelijk veel energie kwijt om het interieur op temperatuur te houden. Als de accu leeg is, duur het ongeveer zeven tot acht uur voor hij helemaal is opgeladen.

     

  • Volkswagen E-up
    25.925,00

    Volkswagen e-Up

    25.925,00

    De elektrische Up is voor het merk Volkswagen de eerste officiële stap in de markt voor de oplaadbare auto’s. De e-Up is de ware concurrent van de hippe elektrische Renault Zoe. De twee modellen worden dan ook vaak met elkaar vergeleken. In verschillende testen komt naar voren dat de e-Up iets sneller optrekt dan de Zoe. Dit komt door het klein en licht ontwerp, hiermee word optimaal gebruik gemaakt van z’n motorkracht en gaat dus nog eens spaarzaam mee ook. Theoretisch gezien heeft de Volkswagen e-Up een actieradius van 160 km. Met een 18,7 kWh accupakket is de auto dus erg zuinig. Door de lage plaatsing van de batterijen is de e-Up erg stabiel en wendbaar. In het stadsvervoer trekt de auto snel op en trekt gemakkelijk op naar snelwegtempo. Wil je juist de meeste kilometers uit een acculading halen, dan kun je de motor in Eco- of Eco Plus modus zetten. Maar als de airco wordt uitgezet en rustig aandoet met het ‘gaspedaal’, wordt het zelfde effect bereikt. De auto beschikt over verschillende regeneratieprogramma’s. Het lijkt op terugschakelen met een conventionele auto. In de praktijk betekent het dat je met een flinke dosis anticiperen voldoende afremt door de weerstand van de dynamo te gebruiken en hierbij dus niet hoeft te remmen. Hiermee haal je verbruikte energie terug om weer gebruikt te kunnen worden.

     

  • Smart Fortwo Electric Drive
    19.228,00

    Smart Fortwo Electric Drive

    19.228,00

    De elektrische smart – derde generatie – accelereert met zijn 55 kW elektromotor in 4.8 seconden van 0 naar 60 en haalt een maximale snelheid van 125 km/u. De sprint van 0 naar 100 wordt behaald in 11,5 seconden. De lithium-ion accu van 17,6 kWh zijn goed voor een bereik tot 145 kilometer. De auto komt met een automatische airco met pollenfilter en pre-conditioning. De auto kan voor vertrek worden gekoeld of worden verward, indien het voertuig met het stroomnet is verbonden. Dit kan ook op afstand middels internet of een smartphone applicatie.

    Het model komt met elektrisch bedienbare ramen, een met leder bekleed stuurwiel en schakelpook, het Audio System Basic, stuurbekrachtiging, 9-spaaks lichtmetalen velgen en een bagage-afdekking. Het is ook mogelijk te kiezen voor een glazen dak en een cabrio-uitvoering. De ingebouwde boordcomputer geeft standaard de resterende actieradius weer. Op twee ronde tellers kan de laadtoestand van de batterij en de verbruikte of gerecupereerde energie worden afgelezen. Extra opties zijn het navigatiesysteem en een 3-spaaks met leder bekleed stuur.

  • Renault Twizy
    6.990,00

    Renault Twizy

    6.990,00

    De Renault Twizy is een open, energiek en stoer model. Met deze elektrische auto heeft Renault een nieuw segment uitgevonden. In eerste instantie heeft het iets weg van een overdekte elektrische scooter, maar is wel degelijk een vierwielige personenauto. De Renault Twizy komt in twee versies een met een maximum snelheid van 45 km/h en 80 km/h. De eerste mag worden bestuurd vanaf een leeftijd van 16 jaar. De auto heeft een bereik van ongeveer 100km. Achter de bestuurder kan een extra passagier plaatsnemen.

     

  • BMW i3
    35.500,00

    BMW i3 2017 (94 Ah)

    35.500,00

    BMW komt met een reeks nieuwe elektrische modellen, waaronder de BMW i3 2017 met 50% meer batterijvermogen dan zijn voorganger. De BMW i3 2017 (94 Ah) heeft een capaciteit van 33 kilowattuur (kWh), dat te danken is aan een hogere energiedichtheid van de lithium-ion cellen. De afmetingen van de batterij zijn gelijk gebleven.
     
    Onafhankelijke testen gaven aan dat de auto in barre weersomstandigheden, en bij het gebruik van de airco of verwarming zijn bereik van 200 km behouwt. De rijprestaties van de 170 hp AC elektromotor blijft vrijwel het zelfde. De auto heeft een 0 naar 100 acceleratietijd van iets meer dan 7 seconden en verbruikt gemiddeld 16.5 kWh per 100 kilometer. Dit maakt de BMW i3 2017 zowel de meest sportieve als efficiënte auto in zijn soort. Als aanvulling op de batterijversie is ook te kiezen voor een extra range-extender. De 2 cilinder motor wordt ingeschakeld bij een batterij percentage van onder de 6.5%.
     
    Het volledige artikel: 2017 BMW i3 krijgt 33kWh batterij, met bereik van 200 km (Juni 2016)
     

preloader