Mijnelektrischeauto.nl - Maakt elektrisch rijden gemakkelijk!
  • Ford C-Max Energi
    34.995,00

    Ford C-Max Energi

    34.995,00

    De Ford C-Max Energi: nieuw feest in oud jasje. Hij mag dan nog de snoet hebben van de C-Max van voor de facelift, toch is de auto onder de motorkap iets heel nieuws. Ford maakt hiermee de eerste stap in hybride land. In de Verenigde Staten reed de auto al even rond, voor Europa is hij nieuw. Ons kikkerlandje is wat dit soort technologie betreft de braafste van de klas en kreeg hem daarom als eerst. Destijds kon de auto genieten van geen enkele bijtelling die tot heden is gestegen naar 15 procent. Voor de techniek maakt Ford veelal gebruik van patenten van Toyota en dat betekend dat de Energi praktisch de zelfde opbouw heeft als de Prius. De aandrijving noemen ze ook wel de power-split. Deze lijn kan blijven laden terwijl de elektromotor is bijgeschakeld. De lithium-ion accu ligt achterin en heeft een capaciteit van 7,6 kWh. Met een volle accu kan er 44 kilometer volledig elektrisch worden gereden, met een maximum snelheid van 137 km/h. Bij een hogere snelheid wordt de benzinemotor ingeschakeld. De Ford C-Max Energi beschikt niet over een trekhaak. De beperkte kofferruimte sluit kampeerliefhebbers ook uit.

     

     

  • Ford Focus Electric
    39.995,00

    Ford Focus Electric

    39.995,00

    De Ford Focus Electric met vertrouwde Ford techniek maar dan volledig elektrisch! Een prille eerste stap richting een elektrische auto voor de fabrikant. Begin 2012 startte in de Verenigde Staten de verkoop. Eind 2013 is de auto ook op de Europese markt te krijgen en rolt hij in Fords fabriek in het Duitse Saarlouis van de band. Net als de Renault Fluence is de Focus Electric een auto op een bestaand platform waar achteraf een EV van is gemaakt. Dit betekent meer concessies dan bij een auto die specifiek als EV ontworpen is, of waarbij het altijd al de bedoeling is geweest om hem ook als EV op de markt te brengen. Als gevolg heeft dit dat het accupakket op een zwaartepunt-technisch gezien nadelige plek ligt en ook bagageruimte inneemt. Hierdoor mist de auto ten opzichte van zijn broers en zusters met verbrandingsmotor 126 liter bagageruimte. Wel heeft de accu altijd de juiste temperatuur en valt de auto niet op als elektrische variant. Het dashboard heeft het vertrouwt design en de auto komt met veel vermogen.

     

preloader