Mijnelektrischeauto.nl - Maakt elektrisch rijden gemakkelijk!
  • Renault Kangoo
    20.195,00

    Renault Kangoo Z.E.

    20.195,00

    De Renault Kango Z.E. (Zero Emission) is even ruim als de gewone Kangoo. Eventuele op maat gemaakte aanpassingen blijven dus gewoon bruikbaar. De Maxi uitvoering heeft een verlengde wielbasis en biedt extra ruimte voor inzittenden. De ruimte rondom de voorstoelen is meer dan royaal en de hoogte biedt veel hoofdruimte. Achterin kunnen makkelijk drie volwassenen zitten. De auto is voorzien van schijfdeuren en biedt een uitkomst bij krappe parkeerplaatsen. De wielophanging is aangepast voor het extra gewicht van de accu’s. Daarbij is de auto berekend op extra gewicht van vracht en het maximaal aantal personen en hun bagage. Dit maakt de auto veilig, maar is zonder belading erg stug geveerd. De Kangoo is van origine een bedrijfsauto en het interieur is dus vooral praktisch van opzet. De gebruikte materialen zijn eenvoudig maar degelijk. De Renault Kangoo Z.E. is na 8 uur geladen en heeft een bereik van maximaal 170 km. Het werkelijke bereik is afhankelijk van de situatie. Met name de comfort functies gebruiken veel elektriciteit, die het bereik kunnen beperken. Het effect van een zware belading is volgens de fabrikant gering; iedere 100 kg vracht reduceert het bereik met slechts 1 km.

     

  • Renault Fluence
    25.990,00

    Renault Fluence Z.E.

    25.990,00

    In 2013 presenteerde Renault zijn eerste elektrische auto aan de wereld, de Renault Fluence Z.E. Kenmerkend voor deze auto is de verwisselbare accu, deze wordt gehuurd van de autofabrikant. De Fluence is gebaseerd op de Samsung SM3, een sedan op basis van het onderstel van de vorige generatie Mégane. De accu is verwisselbaar, waardoor het niet mogelijk is deze in de bodem te plaatsen. De auto is iets verlengd om toch een beetje bagageruimte over te houden. Het interieur heeft veel weg van de Renault Mégane. De auto is vermarkt als een no-nonsense-auto. Daarom heeft de auto ook geen startknop, maar een sleutel, die je gewoon in het contactslot moet steken en moet draaien. De auto heeft ook geen futuristische displays, maar een rechttoe rechtaan-instrumentarium met heldere meters. De handrem is een conventionele hefboom tussen de voorstoelen. Vlak daarvoor zit de versnellingspook, waarmee je de rijrichting bepaalt. Door de accu, die rechtop achter de achterbank staat, blijft er maar 317 liter ruimte over. De auto is voorzien van een 22 kWh accu. In de praktijk heeft de auto een lager bereik dan in eerste instantie door de fabrikant is aangegeven. In de praktijk is de accu al na 78 kilometer leeg. Dit bereik kan opgerekt worden door comfort functies uit te zetten en rustig aan te doen met het ‘gaspedaal’.

  • Renault Zoe
    20.990,00

    Renault Zoe

    20.990,00

    De Renault Zoe is een leuk, compact en praktische elektrische auto. Hij rijdt prettig en heeft handige techniek aan boord. De auto is verkrijgbaar voor een zeer nette prijs en voor Renault een ware troef om de Nederlandse automobilist te verleiden. De elektrische Renault Zoe is er vanaf 20.990 euro. Met deze prijs is de auto aardig compleet: navigatie/multimediasysteem, automatische klimaatregeling (programmeerbaar) en ook Z.E. Connect om met je smartphone of computer de accu/laadstatus te checken. Voor 2.000 euro meer heb je de Zen of Intens. Die zijn iets luxer en leuker: mooiere velgen, handsfree instappen en ook nog klimaatregeling die je met de smartphone kunt bedienen. Renault vraagt per maand een tarief vanaf 79 euro voor de huur van de accu. Hier komt nog 9,35 euro aan verzekeringskosten bij. Dit komt uit op ongeveer 1000 euro per jaar. De Renault heeft een on board charger die met vermogens van 3 tot 42 kW AC kan laden. Een gewone laadpaal levert 11 kW en snelladen kan met 43 kW. Je hebt voor deze auto wel een laadpunt nodig en kan niet worden geladen middels huis-tuin-en-keuken stroom.

     

  • Renault Twizy
    6.990,00

    Renault Twizy

    6.990,00

    De Renault Twizy is een open, energiek en stoer model. Met deze elektrische auto heeft Renault een nieuw segment uitgevonden. In eerste instantie heeft het iets weg van een overdekte elektrische scooter, maar is wel degelijk een vierwielige personenauto. De Renault Twizy komt in twee versies een met een maximum snelheid van 45 km/h en 80 km/h. De eerste mag worden bestuurd vanaf een leeftijd van 16 jaar. De auto heeft een bereik van ongeveer 100km. Achter de bestuurder kan een extra passagier plaatsnemen.

     

preloader