Mijnelektrischeauto.nl - Maakt elektrisch rijden gemakkelijk!
  • Volkswagen Passat GTE
    44.650,00

    Volkswagen Passat GTE

    44.650,00

    De Volkswagen Passat GTE was in Nederland niet aan te slepen. Bijna de volledige productie werd verscheept naar ons kikkerlandje. De fiscale voordelen die onze overheid sinds een aantal jaren aan zuinige, schone auto’s hangt, hebben voor de raarste marktwerkingen gezorgd. Maar toen ze uit de lease kwamen en er gewoon voor betaald moest worden, wilde niemand de auto’s meer hebben en verdampte alle subsidies. De Volkswagen Passat GTE is een strakke, vlotte plug-in hybride die je ook daadwerkelijk wilt hebben. De auto heeft 218 aan gecombineerde pk’s en is hiermee vermakelijk snel en zuinig. Opladen kan met de snellader of met een normaal stopcontact. Er kan tot maximaal 50 kilometer volledig elektrisch worden gereden. De hybride modus regelt alles feilloos zelf en laat de accu nooit te ver leeglopen. Op het dashboard is zichtbaar wat het elektrische GTE-brein uitvreet. Op de snelweg even elektrisch bijladen is mogelijk met de Battery Charge-modus. Verwacht daarbij geen ultra-sportief weggedrag, maar waarschijnlijk ben je dit toch al vergeten bij een blik op de bijtelling. De Volkswagen Passat GTE kent een bijtelling van 15%.

     

  • Volkswagen Golf GTE
    38.190,00

    Volkswagen Golf GTE

    38.190,00

    Na veertig jaar flauwe hap komt Volkswagen eindelijk weer met iets nieuws. De Volkswagen Golf GTE smoelt goed, rijdt fijn en er kan zelfs een caravan achter kleven. Misschien wel de beste introductie van de Golf ooit! De Volkswagen Golf GTE doet verwachtingen ruimschoots overtreffen. De Duitsers hebben een geruime tijd de kat uit de boom gekeken wat betreft elektrische aandrijving, maar Volkswagen is dan nu begonnen aan een inhaalslag. Na de elektrische Up en de e-Golf is het podium nu aan de Golf GTE. Die heeft niet alleen een elektromotor onder de kap, maar ook een stevige benzinemotor. Qua prestaties ongeveer gelijk aan de Golf GTI. De auto heeft een vermogen van 204 pk en een koppel van 350 Nm. De elektromotor is gekoppeld aan een 150 pk sterke 1.4 TSI-benzinemotor. Beide motoren liggen naast elkaar onder de motorkap. Het accupakket is verstopt onder de achterbank en de kofferruimte. Door het accupakket is de GTE weliswaar zwaarder dan de Golf GTI en GTD, maar dit gewicht zorgt wel voor beter rijgedrag. De auto wordt geleverd met bijpassende soundtrack! De brom die klinkt wanneer het gaspedaal flink ingetrapt wordt, komt niet uit de uitlaat, maar uit de opnamestudio. Buiten de auto is het kunstmatige geluid niet te horen. In theorie kan de auto 50 kilometer volledig elektrisch rijden. Bij een lege accu pakt de verbrandingsmotor het over. De Volkswagen Golf GTE komt met dubbele koppeling. Die schakelt razendsnel en biedt de optie om af te remmen op de motor. De energie die vrijkomt vloeit terug naar de batterij.

     

  • Volkswagen E-Golf
    35.000,00

    Volkswagen e-Golf

    35.000,00

    Ook Volkswagen begint in de elektrische auto te geloven. Dat de Duitsers nu met een volledig elektrische Volkswagen E-Golf komen is niet alleen omdat ze politiek correct willen zijn. Onder de motorkap ligt een elektromotor met 85 kW (115 pk) aan vermogen en een koppel van 270 Nm. Daarmee sprint de auto bijzonder soepel van zijn plek, want zoals bij elke elektrische auto heb je vanaf stilstand meteen maximale kracht. De auto heeft ook een remenergie regeneratiesysteem aanboort. Als je van je gas gaat, merk je en vrij sterke weerstand zonder dat je het rempedaal aanraakt. De accu’s zijn netjes in de vloer verwerkt, zodat de kofferbak even groot is als bij elke andere Golf (380 liter) daarnaast beschikken de passagiers over voldoende hoofd- en beenruimte. De auto heeft een bereik van zo’n 170 km.

     

  • Volkswagen E-up
    25.925,00

    Volkswagen e-Up

    25.925,00

    De elektrische Up is voor het merk Volkswagen de eerste officiële stap in de markt voor de oplaadbare auto’s. De e-Up is de ware concurrent van de hippe elektrische Renault Zoe. De twee modellen worden dan ook vaak met elkaar vergeleken. In verschillende testen komt naar voren dat de e-Up iets sneller optrekt dan de Zoe. Dit komt door het klein en licht ontwerp, hiermee word optimaal gebruik gemaakt van z’n motorkracht en gaat dus nog eens spaarzaam mee ook. Theoretisch gezien heeft de Volkswagen e-Up een actieradius van 160 km. Met een 18,7 kWh accupakket is de auto dus erg zuinig. Door de lage plaatsing van de batterijen is de e-Up erg stabiel en wendbaar. In het stadsvervoer trekt de auto snel op en trekt gemakkelijk op naar snelwegtempo. Wil je juist de meeste kilometers uit een acculading halen, dan kun je de motor in Eco- of Eco Plus modus zetten. Maar als de airco wordt uitgezet en rustig aandoet met het ‘gaspedaal’, wordt het zelfde effect bereikt. De auto beschikt over verschillende regeneratieprogramma’s. Het lijkt op terugschakelen met een conventionele auto. In de praktijk betekent het dat je met een flinke dosis anticiperen voldoende afremt door de weerstand van de dynamo te gebruiken en hierbij dus niet hoeft te remmen. Hiermee haal je verbruikte energie terug om weer gebruikt te kunnen worden.

     

preloader