Mijnelektrischeauto.nl - Maakt elektrisch rijden gemakkelijk!
  • Tesla Model 3
    40.000,00

    Tesla Model 3

    40.000,00

    De nieuwe Tesla Model 3 is officieel aangekondigd, het instapmodel van Tesla Motors. De auto heeft een actieradius van 345 kilometer en sprint van 0 naar 100 km/u in zes seconden. Eind 2017 begint de productie. Het bedrijf heeft als doelstelling om 100.000 exemplaren per jaar te produceren. Gezien het aantal vooruitbestellingen zal het daardoor waarschijnlijk nog even duren voordat de Model 3 naar europa komt. De Model 3 krijgt ondersteuning voor het Supercharger-netwerk van Tesla. Als de auto wordt geleverd, moeten er wereldwijd 7200 dergelijke laadpunten zijn, het dubbele van het aantal dat nu bestaat.

     

    Er komen uitvoeringen met voorwiel- en vierwielaandrijving en varianten met een krachtigere elektromotor. Exacte specificaties zijn echter nog niet bekend, behalve dat het instapmodel de sprint naar honderd kilometer per uur in ongeveer zes seconden kan maken. De tesla model 3 is een vierdeursmodel en biedt volgens Musk comfortabele zitruimte voor vijf volwassenen. In de auto zit een 15-inch touchscreen dat liggend is geplaatst. De Model 3 heeft net als de Model S Autopilot-hardware, die de veiligheidsfeatures zoals front- en side collision warnings mogelijk maakt. Het is nog niet bekend of de auto wordt uitgerust met Autosteer, Autopark en Summon.

     

    Prijzen beginnen bij 40.000 euro voor het basismodel. Musk claimt dat het voor dat bedrag de veiligste auto in zijn klasse zal zijn. Wat de prijs in Nederland en België precies zal worden is nog niet bekend. Wel is het sinds 31 maart mogelijk om een reservering te plaatsen door alvast duizend euro te betalen.

     

    Lees meer: De Tesla Model 3 – Alles wat je moet weten! (Juli 2016)

  • Tesla Model X
    90.600,00

    Tesla Model X

    90.600,00

    De Tesla Model X heeft vleugeldeuren en is sneller dan een supercar, maar kan ook zeven personen vervoeren en een flinke caravan trekken. Samengevat heeft de auto de functionaliteiten van een SUV en het sportieve karakter van een supercar. In dit artikel maken we kort kennis met de Tesla Model X.

     

    Het instapmodel van de reeks, de vijfzits, heeft een prijskaartje van 90.600 euro. Over instappen gesproken: dat doen de achterpassagiers bij dit model middels de vleugeldeuren. De bestuurder en bijrijder hebben normale portieren. Aan boord is een volledig digitaal dashboard met twee displays. Op de grote centrale, waarmee bijna alle functies worden bedient, laten mooie graphics zien wat de auto doet. De auto accelereert belachelijk snel voor een zevenzits familie auto van bijna 2500 kilogram. De rijervaring is verder bijna identiek aan die van de lagere Model S, alleen is de zitpositie wat hoger en lijkt de besturing iets meer gevoel te hebben. De auto is volledig gebaseerd op de Model S – Tesla’s grote gezinsauto heeft hetzelfde vlakke aluminium chassis. In de wagenvloer zit een batterijpakket weggewerkt dat goed is voor zon’n 500 kg van de 2468 die de auto weegt. Het is dus een zwaargewicht die net als de hybride Toyota een zeer goede stroomlijn heeft. Zoals het een SUV betaamt heeft de Model X altijd vierwielaandrijving. Dat dankt hij aan twee elektromotoren: een op de voor- en een op de achteras. Hij is net als de Model S verkrijgbaar als 75D, 90D en P90D, waarbij het getal de batterijcapaciteit in kWh aangeeft, de D voor Dual Motors staat en de P voor Performance. Die prestaties zijn overigens ook uit te breiden als je kiest voor de optionele Ludicrous Speed-upgrade.

  • Mitsubishi Outlander PHEV
    41.990,00

    Mitsubishi Outlander PHEV

    41.990,00

    De Mitsubishi Outlander PHEV is een dure terreinwagen met een schone aandrijflijn. De gunstige bijtelling – die op dit moment van 7 naar 15 procent is gestegen – maakte hem de afgelopen jaren tot ware verkoopknaller. In die tijd waren stekkerhybrides nog zeldzaam. Vanwege een geringe schadelijke uitstoot kwamen zulke auto’s in aanmerking voor een royale overheidssubsidie. Zakelijke rijders hoefden namelijk helemaal geen bijtelling te betalen. De auto bleek een gat in de markt! Met ingang van 2016 is de bijtelling gestegen naar 15 procent. De verwachting is dat je vanaf 2019 hetzelfde betaald voor een semi-elektrische auto als voor een normale brandstofauto. De auto heeft in totaal 203 pk en is hiermee sneller dan je op basis van zijn uiterlijk zou verwachten. Het merendeel van dat vermogen wordt geleverd door de 2.0 liter benzinemotor. De benzine motor wordt ondersteunt door de elektromotor. De CO2-uitstoot van de Mitsubishi Outlander PHEV is teruggebracht tot 42 gram per kilometer. De auto verbruikt 1 op 55,5 en is hiermee een uiterst zuinige SUV. In de praktijk ben je wel na 35 kilometer door je stroom heen en schakelt de brandstofmotor in.

     

  • Nissan Leaf
    35.000,00

    Nissan Leaf

    35.000,00

    De Nissan Leaf is een van de bekendste elektrische gezinsauto’s. De auto werd in 2010 geïntroduceerd, maar is nog steeds onverminderd populair. Het bedrijf maakt serieus werk van de volgende generatie Leaf. Het model wordt uitgebreid van een 30 kWh batterij naar een 60 kWh batterij. Hiermee zal het bereik worden verdubbelt. De Nissan Leaf was vijf jaar geleden de eerste volledig elektrische gezinsauto. De Nissan Leaf is met 220.000 stuks de bestverkochte EV ter wereld. De auto komt optioneel met snellader. Daardoor kun je binnen een half uur 100 kilometer rijden. De elektromotor doet zijn werk geruisloos en biedt hoge prestaties. Bij het verkeerslicht kun je elke dag sprintwedstrijdjes houden en winnen! Wil je het maximale uit je accu halen dan zit er ook een speciale ECO knop op de Leaf. Opladen kan op verschillende manieren: snelladen (in 20 minuten is de batterij voor 80% vol), openbare laadpaal (4 tot 8 uur, afhankelijk van de hoeveelheid stroom in de batterij en de specificaties van de betreffende laadpaal) of thuis, aan een standaard stopcontact.

     

  • Volkswagen E-Golf
    35.000,00

    Volkswagen e-Golf

    35.000,00

    Ook Volkswagen begint in de elektrische auto te geloven. Dat de Duitsers nu met een volledig elektrische Volkswagen E-Golf komen is niet alleen omdat ze politiek correct willen zijn. Onder de motorkap ligt een elektromotor met 85 kW (115 pk) aan vermogen en een koppel van 270 Nm. Daarmee sprint de auto bijzonder soepel van zijn plek, want zoals bij elke elektrische auto heb je vanaf stilstand meteen maximale kracht. De auto heeft ook een remenergie regeneratiesysteem aanboort. Als je van je gas gaat, merk je en vrij sterke weerstand zonder dat je het rempedaal aanraakt. De accu’s zijn netjes in de vloer verwerkt, zodat de kofferbak even groot is als bij elke andere Golf (380 liter) daarnaast beschikken de passagiers over voldoende hoofd- en beenruimte. De auto heeft een bereik van zo’n 170 km.

     

  • Nissan E NV 200
    20.490,00

    Nissan E-NV200

    20.490,00

    De Nissan NV200 is een grote bestelauto, maar kleiner dan een busje. De NV200 vult dus letterlijk en figuurlijk een gat in de markt. Dit is niet alleen het geval voor vrachtvervoerders, want Nissan biedt de NV200 ook aan als gezinsauto. De auto is verkrijgbaar als echt bedrijfsauto met twee stoelen voorin en een laadruimte die met een schot wordt gescheiden van de cabine. De NV200 is er ook met achterbank (Evalia). Dan kan de auto als taxi of gezinsauto dienen. De E-NV200 kan op drie manieren worden geladen: via een snellader, thuislaadstation of een standaard stopcontact. Het bereik ligt op zo’n 120 km (NEDC: 170 km). Verschillende testen geven aan dat de e-NV200 veel prettiger rijdt dan de versie met dieselmotor. De elektromotor doet zijn werk onhoorbaar en levert ongeacht het toerental heel veel kracht. Bij een stoplichtsprintje is deze groene wagen menig personenauto te snel af!

     

  • Fiat 500e
    28.276,00

    2016 Fiat 500e

    28.276,00

    De Fiat 500e is helaas niet te verkrijgen in Nederland of Europa. Een onbegrijpelijke keuze van Fiat. Want om heel eerlijk te zijn is dit een van de meest geschikte modellen om elektrisch in te rijden. Het blijkt dat Fiat de 500e heeft moeten maken omdat ze anders niet aan de normen van de gezamenlijke uitstoot van het hele wagenpark voldeden in Californië. Bij het niet voldoen aan deze regel mag een fabrikant geen auto’s verkopen in die staat. Vandaar dat er werd besloten om een elektrische 500 te ontwikkelen. De eerste echte elektrische auto van Fiat. In Amerika kost de elektrische variant even veel als de normale Fiat 500 met verbrandingsmotor omdat de auto in aanmerking komt voor subsidies. De Fiat 500e kan zo’n 160 km rijden op een volle accu en duurt ongeveer 4 uur om deze op te laden.

     

  • BYD E6
    35.000,00

    BYD E6

    35.000,00

    BYD is een Chinees merk dat met de BYD Build Your Dream E6 voet aan Europese wal probeert te krijgen. Een merk waar de meesten nog nooit van gehoord hebben en het enige model dat in Europa verkocht wordt. De autofabrikant is gevestigd in Shenzhen. In china rijden er vele duizenden van deze auto’s rond. Het bedrijf heeft een productiecapaciteit van zo’n 700.000 auto’s per jaar en mag een van de grotere autofabrikanten uit China genoemd worden. Het design van de BYD Build Your Dream E6 ziet er niet verkeerd uit. Dit gezegd hebbende is het ook geen auto die je nakijkt maar heeft betere lijnen dan een Prius of een i-MiEV. Met een bereik van 300 km is het geen onaardige auto. Het interieur ziet er keurig uit, natuurlijk moet je het niet vergelijken met Audi en Mercedes, maar met een Hyundai of Kia valt het zeker te vergelijken. De BYD Build Your Dream E6 is op de markt vanaf € 35.000. Er rijden op dit moment 25 stuks rond in Rotterdam als taxi!

  • Mitsubishi MiEV
    25.990,00

    Mitsubishi IMiEV

    25.990,00

    De iMiEV is een compacte stadsauto. Waar normaalgesproken het brandstofklepje zit gaat een stopcontact schuil, waarin je het bijgeleverde snoer inplugt. De andere kant kan gewoon thuis in een standaard stopcontact. Bij een lege accu duurt het zo’n 7 uur voordat hij volledig is geladen. Snelladen kan binnen slechts 15 a 30 minuten. De auto is uitermate geschikt voor woon-werkverkeer, boodschappen- of schoolritjes. Maar niet voor de lange afstanden, bij een bezoekje aan familie die 80 km verderop woont, wil je ook wel weer naar huis! Met deze elektrische auto vergt een lange afstand een strakke planning. Hier tegenover staat wel dat je spotgoedkoop kunt rijden! Voor een fractie van de prijs van benzine vul je de accu (3 euro?!). Verder stoot de auto geen CO2 uit, levert hij vlotte prestaties en is hij makkelijk handelbaar in stedelijke gebieden. Tot slot: wat hier wordt geschreven geldt ook voor de Peugeot iOn en de Citroēn C-Zero, want dat zijn ‘precies’ dezelfde auto’s.

preloader