Mijnelektrischeauto.nl - Maakt elektrisch rijden gemakkelijk!
  • Renault Twizy
    6.990,00

    Renault Twizy

    6.990,00

    De Renault Twizy is een open, energiek en stoer model. Met deze elektrische auto heeft Renault een nieuw segment uitgevonden. In eerste instantie heeft het iets weg van een overdekte elektrische scooter, maar is wel degelijk een vierwielige personenauto. De Renault Twizy komt in twee versies een met een maximum snelheid van 45 km/h en 80 km/h. De eerste mag worden bestuurd vanaf een leeftijd van 16 jaar. De auto heeft een bereik van ongeveer 100km. Achter de bestuurder kan een extra passagier plaatsnemen.

     

  • Honda Jazz EV
    28.325,00

    Honda Jazz EV (Fit)

    28.325,00

    De auto fabrikant Honda heeft veel geïnvesteerd in groene techniek, maar opvallend neemt de elektrische auto slechts een kleine rol in. In 2010 kwam het merk met een Honda Fit (bij ons bekend als de Jazz) EV concept. De auto is het Amerikaanse zustermodel van de Jazz. Het is een vijfpersoons elektrische auto welke gebouwd is op een bestaand platform. Het accupakket bestaat overigens wel uit moderne lithium-ion accu’s. De auto heeft een bereik van ongeveer 160 km en beschikt over een topsnelheid van 150 km/h. Met een elektrische afstandsbediening kan op een afstand gecommuniceerd worden met de auto. Het apparaat laat bijvoorbeeld zien hoe vol de accu’s zijn en waar laadstations zijn. Bovendien kan de bestuurder op afstand alvast de airconditioning of kachel aanzetten. Het opladen van de accu kost via een 220V-stopcontact tussen de 6 en 7 uur. De auto is gepresenteerd op de LA Auto Show en alleen in Amerika op de markt gebracht. Het model is dus niet in Nederland te verkrijgen.

     

  • Renault Kangoo
    20.195,00

    Renault Kangoo Z.E.

    20.195,00

    De Renault Kango Z.E. (Zero Emission) is even ruim als de gewone Kangoo. Eventuele op maat gemaakte aanpassingen blijven dus gewoon bruikbaar. De Maxi uitvoering heeft een verlengde wielbasis en biedt extra ruimte voor inzittenden. De ruimte rondom de voorstoelen is meer dan royaal en de hoogte biedt veel hoofdruimte. Achterin kunnen makkelijk drie volwassenen zitten. De auto is voorzien van schijfdeuren en biedt een uitkomst bij krappe parkeerplaatsen. De wielophanging is aangepast voor het extra gewicht van de accu’s. Daarbij is de auto berekend op extra gewicht van vracht en het maximaal aantal personen en hun bagage. Dit maakt de auto veilig, maar is zonder belading erg stug geveerd. De Kangoo is van origine een bedrijfsauto en het interieur is dus vooral praktisch van opzet. De gebruikte materialen zijn eenvoudig maar degelijk. De Renault Kangoo Z.E. is na 8 uur geladen en heeft een bereik van maximaal 170 km. Het werkelijke bereik is afhankelijk van de situatie. Met name de comfort functies gebruiken veel elektriciteit, die het bereik kunnen beperken. Het effect van een zware belading is volgens de fabrikant gering; iedere 100 kg vracht reduceert het bereik met slechts 1 km.

     

  • Mercedes-Benz B250E
    39.950,00

    Mercedes-Benz B250E

    39.950,00

    De nieuwe Mercedes-Benz B250E is gebaseerd op de brandstof aangedreven B-Klasse. De stille en uitstootvrije aandrijfkracht is afkomstig van een ruim 135 kW sterke elektromotor. De auto heeft een maximumkoppel van 310 Nm en is direct beschikbaar wanneer het ‘gaspedaal’ wordt ingedrukt. Dit zorgt voor een krachtige acceleratie vanuit stilstand naar 100 km/u in slechts 8 seconden. De Mercedes-Benz B250E beschikt over superieure rijprestaties en biedt volop rijplezier in alle omstandigheden. De Mercedes-Benz B250E heeft een begrensde topsnelheid van 160 km/u. De actieradius bedraagt ongeveer 180 kilometer. De lithium-ion batterij van de Mercedes-Benz B250E kan via elk standaard stopcontact worden geladen. Middels een laadpaal kan een maximale laadsnelheid van 11 kW worden bereikt. Snelladen is helaas niet mogelijk en wordt ook niet als optie aangeboden. Dankzij een goede plaatsing van de batterij behoudt de auto het bekende, ruime interieur en de grote bagageruimte die zo kenmerkend zijn voor de B-Klasse.

     

  • Volvo V60 Plug-In Hybride
    59.995,00

    Volvo V60 Plug-in Hybride

    59.995,00

    Volvo verrichte een wonder met de Volvo V60 Plug-in Hybride. De auto heeft bijna 300 pk en haalt met wat oefenen 1,8 liter per 100 kilometer. Echte fanatiekelingen kunnen 1 op 50 halen met deze auto. De 1,8 liter per 100 kilometer bevat wel de afstand van 50 kilometer die je geheel elektrische dient af te leggen. Onder de motorkap ligt een 2,4-liter vijfcilinder D5-motor die 215pk levert via een zestraps Geartronic-automaat. Achterin ligt een 70 pk sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. De elektromotor is gekoppeld aan een accupakket met een capaciteit van 11,2 kWh en zorgt voor de voeding. Dit zorgt voor een theoretische actieradius van 50 kilometer volledig elektrisch. De Volvo V60 Plug-in Hybride heeft drie verschillende rijopties. De eerste optie is zo veel mogelijk elektrisch, de tweede is een afwisseling tussen de elektromotor en diesel motor en bij de laatste werken beide motoren samen.

     

  • Toyota Prius Plug-In
    38.990,00

    Toyota Prius Plug-in

    38.990,00

    De Toyota Prius Plug-in is een trendsetter op het gebied van hybride rijden. De auto beschikt over een benzinemotor en een elektromotor. Tot een snelheid van 80 km/h kan er elektrisch worden gereden. De auto heeft een toonaangevende lithium-ion batterij aan boord die veel energie kan opslaan. De batterij is met behulp van de meegeleverde stekker in anderhalf uur opgeladen. Met een volle accu kan er 15 kilometer volledig elektrisch worden gereden. Dit is geschikt voor het meeste woon- werkverkeer. De Toyota Prius Plug-in heeft een viercilinder 1.8 benzinemotor, met 73 kW (99 pk). De elektromotor levert een extra 60 kW (82 pk). Het gecombineerde vermogen bedraagt 100 kW (136 pk). Bij het wegrijden hoor je slechts een licht gezoek. Dit geeft veel rust tijdens het rijden. Pas bij een snelheid van boven de 80 km/h slaat de benzine motor bijna ongemerkt aan om de rest van het gevraagde vermogen te leveren. Op het dashboard is te zien wanneer je elektrisch rijdt en hoe vol de batterij nog is. Wat rijeigenschappen betreft is er nauwelijks verschil tussen de elektrische en de gewone Prius. De wegligging is voorspelbaar. De auto is verassend ruim van binnen. Op de achterban kunnen gemakkelijk drie personen plaatsnemen. De kofferbak is met zijn inhoud van 443 liter relatief groot. De laadruimte kan worden vergroot door de achterbankleuning om te klappen.

     

  • BMW i8
    138.000,00

    BMW i8

    138.000,00

    BMW bracht in 2014 officieel z’n eerste stekkerracer op de markt! De BMW i8 hybride supercar van Duitse kwaliteit. De BMW i8 beschikt over een 1.5 liter driecilinder TwinPower Turbo-blok dat 231 pk en 320 Nm aan koppel levert. Dit vermogen wordt naar de achterwielen gestuurd via een zestrapsautomaat. De elektromotor levert een extra 131 pk en 250 Nm aan koppel. Dit vermogen wordt naar de voorwielen gestuurd, hierdoor is de i8 een vierwiel aangedreven supercar. Het totale vermogen van de BMW i8 zit op 362 pk en 570 Nm aan gecombineerd vermogen. De auto haalt hiermee de 100 km/h in slechts 4.4 seconden. Volgens BMW verbruikt de auto 2,5 liter op de 100 kilometer, met 59 gram CO2 per kilometer aan uitstoot. Driving Experience Control en eDrive zorgen ervoor dat de BMW in vijf standen is in te stellen. In de zuinigste stand is er zelfs 35 kilometer volledig elektrisch mee te rijden. De snelheid is dan wel begrensd tot 120 km/h. Comfort-modus is de middelste stand en geeft een actieradius van 500 kilometer.
     
    Met een BMW i Wallbox is de BMW i8 in twee uur volgeladen, middels een standaard stopcontact kan dit in minder dan 3 uur. De BMW i8 heeft een laag zwaartepunt, mogelijk gemaakt door een lage plaatsing van het accupakket en zorgt voor scherp weggedrag. De BMW i8 komt standaard met Park Distance Control, cruise control, Emergency Call, High Beam Assistent, een achteruitrijcamera, Surround View en tal andere elektronische gadgets. De auto is standaard uitgerust met laser-verlichting voor de koplampen.
     

  • Audi A3 e-tron
    40.720,00

    Audi A3 Sportback e-Tron

    40.720,00

    Met de komst van de Audi A3 Sportback e-Tron is een van Audi’s top modellen nu ook verkrijgbaar met elektromotor. De combinatie van een benzinemotor en elektromotor maakt de e-Tron zeer snel, terwijl het verbruik van de auto lager licht dan de gemiddelde stadsauto. Dit is dus goed voor het milieu maar ook voor de portemonnee. De elektromotor is efficiënt bij lage, wisselende snelheden; de benzinemotor is geschikt voor langere afstanden bij een hoge constante snelheid. De Audi A3 Sportback e-Tron wordt geleverd met een 8.8 kWh lithium-ion accu. De accu kan tijdens het remmen of uitrollen worden opgeladen. Daarnaast kan de accu met een druk op de knop ook tijdens het rijden worden opgeladen; dat voelt dan alsof de auto tegen de wind in rijdt. Als laatste kan de accu ook gewoon aan het stopcontact of via een publiek laadpunt worden geladen. Helaas is snelladen met de Audi A3 Sportback e-Tron niet mogelijk! De auto kan theoretisch 50 kilometer volledig elektrisch rijden. Tijdens het ontwerp van de Audi A3 is rekening gehouden met de elektrische versie. Dit zorgt dat de accu geen invloed heeft op de ruimte in de auto. Met een bagageruimte van 380 liter is deze heel gemiddeld. De Audi A3 Sportback e-Tron sprint van 0 naar 100 km/u in 7.6 seconden en dankzij de enorme koppel zijn tussensprints op hoge snelheid indrukwekkend.

     

  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
    85.100,00

    Porsche Cayenne S E-Hybrid

    85.100,00

    Met de komst van de Porsche Cayenne S E-Hybrid kreeg ook deze mega-SUV een stekker en een stel accu’s om zich milieuvriendelijk door het verkeer te bewegen. Niets is mooier dan met deze auto door een veel te klein straatje te rijden. Dat je de geitenwollensok en haarband ziet schuimbekken van haat, om zich vervolgens te verslikken in hun andijvie-smoothies wanneer ze zich realiseren dat er geen geluid komt uit deze auto. Je rolt elektrisch langs ze heen, geheel milieuvriendelijk en goed voor de luchtkwaliteit! Met de E-Power-knop doet de auto in principe alles elektrisch, tot z’n accu bijna leeg is. Een weerstand in het gaspedaal zorgt dat je niet per ongeluk de verbrandingsmotor aanspreekt. In deze stand kun je tussen de 18 en 36 kilometer door zoeven. Dit is ruim voldoende om je boodschappen te halen. Op de snelweg druk je op E-Charge en wordt de 10,8 kWh accu in mum van tijd weer volgeladen. Om vervolgens in de stad van bestemming weer elektrische te rijden. Porsche Cayenne S E-Hibrid aan een doorsnee stopcontact, dan is de accu binnen een uur of wat weer vol. Geweldig concept, en het werkt goed. Bij het drukken op de Sport Plus wordt de 333 pk van de 3,0 liter supercharged V6 maximaal aangesproken. Bijgestaan door de elektromotor (95 pk) ontdoet de auto zich van schaapskleren en knalt ie in een noodtempo naar smerige snelheden, met een goede rauwe brul natuurlijk! Wel weer netjes op de E-Charge zetten als je klaar bent, dan haal je zomaar een praktijkverbruik van 1 op 10. Niet gek voor een benzine-SUV met 416 pk. Lekker doortrekken op de snelweg en in stilte door de stad zoemen zonder ook maar een muis te wekken.

     

preloader