Mijnelektrischeauto.nl - Maakt elektrisch rijden gemakkelijk!
  • Tesla Model X
    90.600,00

    Tesla Model X

    90.600,00

    De Tesla Model X heeft vleugeldeuren en is sneller dan een supercar, maar kan ook zeven personen vervoeren en een flinke caravan trekken. Samengevat heeft de auto de functionaliteiten van een SUV en het sportieve karakter van een supercar. In dit artikel maken we kort kennis met de Tesla Model X.

     

    Het instapmodel van de reeks, de vijfzits, heeft een prijskaartje van 90.600 euro. Over instappen gesproken: dat doen de achterpassagiers bij dit model middels de vleugeldeuren. De bestuurder en bijrijder hebben normale portieren. Aan boord is een volledig digitaal dashboard met twee displays. Op de grote centrale, waarmee bijna alle functies worden bedient, laten mooie graphics zien wat de auto doet. De auto accelereert belachelijk snel voor een zevenzits familie auto van bijna 2500 kilogram. De rijervaring is verder bijna identiek aan die van de lagere Model S, alleen is de zitpositie wat hoger en lijkt de besturing iets meer gevoel te hebben. De auto is volledig gebaseerd op de Model S – Tesla’s grote gezinsauto heeft hetzelfde vlakke aluminium chassis. In de wagenvloer zit een batterijpakket weggewerkt dat goed is voor zon’n 500 kg van de 2468 die de auto weegt. Het is dus een zwaargewicht die net als de hybride Toyota een zeer goede stroomlijn heeft. Zoals het een SUV betaamt heeft de Model X altijd vierwielaandrijving. Dat dankt hij aan twee elektromotoren: een op de voor- en een op de achteras. Hij is net als de Model S verkrijgbaar als 75D, 90D en P90D, waarbij het getal de batterijcapaciteit in kWh aangeeft, de D voor Dual Motors staat en de P voor Performance. Die prestaties zijn overigens ook uit te breiden als je kiest voor de optionele Ludicrous Speed-upgrade.

  • Volvo XC-90 T8 Twin Engine
    77.995,00

    Volvo XC-90 T8 Twin Engine

    77.995,00

    Met de komst van de Volvo XC-90 T8 Twin Engine wordt de hoogpotige Zweedse tank na twaalf jaar trouwe dienst afgewisseld. Hoewel je in een oogopslag kunt zien dat hij nog geen popnagel deelt met z’n voorganger, is het wel een XC90 gebleven. Hij is groot, heeft brede heupen en een onmiskenbare air van Scandinavische ongenaakbaarheid. Hij is vijftien centimeter langer geworden, de motorkap is korter geworden, inzittenden hebben hierdoor meer ruimte gekregen. De auto beschikt nog steeds over 7 zitplaatsen en in de kofferbak kun je 671 liter aan zooi kwijt. Bij het plat leggen van de stoelen heb je een volledig vlakke laadvloer, je zou er een matras in kwijt kunnen! Het dashboard is voornamelijk … leeg. Tussen al het prachtige leer, hout en aluminium bevinden zich, naast een joekel van een rechtopstaand scherm, niet meer dan acht knopjes. Alles is vrijwel te bedienen op je flatscreen! Het idee is leuk, maar even de radiozender wisselen, airco aanzetten en je bent je navigatiescherm kwijt en mist gegarandeerd je afslag. De Volvo XC-90 T8 Twin Engine heeft een viercilinder motor. De T8 motor beschikt over een turbo, een compressor en een elektromotor. Dit resulteert in vermogens die je niet direct achter een tweelitertje zou zoeken. Dit blok knalt er maar liefst 407 pk uit. Er kan 40 kilometer volledig elektrisch worden gereden. De auto accelereert van 0 naar 100 in 5,9 seconden en is voor menig serieuze sportwagen al een te benijden prestatie, en dat allemaal voor 2.250 kilo aan IKEA-kast met wielen. De topsnelheid is 230 km/u.

     

  • BMW X5 xDrive40e
    79.900,00

    BMW X5 xDrive40e

    79.900,00

    De BMW X5 xDrive40e is een van de meest populaire luxe-SUV’s op de markt. Met de BMW X5 xDrive40e heeft BMW de keuze gemaakt de auto iets milieuvriendelijker te maken. Een handvol accu’s, gekoppeld aan een kleinere motor, een besturing er tussen die bedient kan worden met het navigatiesysteem. Dit is alles wat BMW aan de auto heeft veranderd en het werkt briljant! Selecteer de optie Auto eDrive en de X5 gidst je niet alleen naar je bestemming, hij zorgt er ook voor dat er zo optimaal mogelijk wordt gereden. Stedelijk verkeer zo veel mogelijk elektrische en op de snelweg schakelt de hybride motor in. Het blok bestaat uit een 2,0 liter viercilinder twinturbo met 245 pk en heeft de mogelijkheid de accu weer volledig te herladen. In de praktijk werkt dit uitstekend. Zodra je het bordje ‘binnen de bebouwde kom’ voorbij rijdt, valt de motor stil en zoef je stilletjes door de woonwijk. Bij het verlaten van de bebouwde kom sprint de hybride motor weer aan. Je kunt maximaal 31 kilometer volledig elektrisch rijden. Is de accu leeg dan hang je ‘m aan de stekker en is hij binnen een paar uur volgeladen. Het gemiddelde verbruik ligt rond de 3,3 liter per 100 kilometer. De BMW X5 xDrive40e zit vanuit stilstand in 6,8 seconden op de 100 kilometer per uur. Alle vier de wielen zijn permanent aangedreven. Vanaf 2016 kent de BMW X5 Plug-in Hybrid een bijtelling van 21%.

preloader