Mijnelektrischeauto.nl - Maakt elektrisch rijden gemakkelijk!
  • Tesla Model 3
    40.000,00

    Tesla Model 3

    40.000,00

    De nieuwe Tesla Model 3 is officieel aangekondigd, het instapmodel van Tesla Motors. De auto heeft een actieradius van 345 kilometer en sprint van 0 naar 100 km/u in zes seconden. Eind 2017 begint de productie. Het bedrijf heeft als doelstelling om 100.000 exemplaren per jaar te produceren. Gezien het aantal vooruitbestellingen zal het daardoor waarschijnlijk nog even duren voordat de Model 3 naar europa komt. De Model 3 krijgt ondersteuning voor het Supercharger-netwerk van Tesla. Als de auto wordt geleverd, moeten er wereldwijd 7200 dergelijke laadpunten zijn, het dubbele van het aantal dat nu bestaat.

     

    Er komen uitvoeringen met voorwiel- en vierwielaandrijving en varianten met een krachtigere elektromotor. Exacte specificaties zijn echter nog niet bekend, behalve dat het instapmodel de sprint naar honderd kilometer per uur in ongeveer zes seconden kan maken. De tesla model 3 is een vierdeursmodel en biedt volgens Musk comfortabele zitruimte voor vijf volwassenen. In de auto zit een 15-inch touchscreen dat liggend is geplaatst. De Model 3 heeft net als de Model S Autopilot-hardware, die de veiligheidsfeatures zoals front- en side collision warnings mogelijk maakt. Het is nog niet bekend of de auto wordt uitgerust met Autosteer, Autopark en Summon.

     

    Prijzen beginnen bij 40.000 euro voor het basismodel. Musk claimt dat het voor dat bedrag de veiligste auto in zijn klasse zal zijn. Wat de prijs in Nederland en België precies zal worden is nog niet bekend. Wel is het sinds 31 maart mogelijk om een reservering te plaatsen door alvast duizend euro te betalen.

     

    Lees meer: De Tesla Model 3 – Alles wat je moet weten! (Juli 2016)

  • Volkswagen Passat GTE
    44.650,00

    Volkswagen Passat GTE

    44.650,00

    De Volkswagen Passat GTE was in Nederland niet aan te slepen. Bijna de volledige productie werd verscheept naar ons kikkerlandje. De fiscale voordelen die onze overheid sinds een aantal jaren aan zuinige, schone auto’s hangt, hebben voor de raarste marktwerkingen gezorgd. Maar toen ze uit de lease kwamen en er gewoon voor betaald moest worden, wilde niemand de auto’s meer hebben en verdampte alle subsidies. De Volkswagen Passat GTE is een strakke, vlotte plug-in hybride die je ook daadwerkelijk wilt hebben. De auto heeft 218 aan gecombineerde pk’s en is hiermee vermakelijk snel en zuinig. Opladen kan met de snellader of met een normaal stopcontact. Er kan tot maximaal 50 kilometer volledig elektrisch worden gereden. De hybride modus regelt alles feilloos zelf en laat de accu nooit te ver leeglopen. Op het dashboard is zichtbaar wat het elektrische GTE-brein uitvreet. Op de snelweg even elektrisch bijladen is mogelijk met de Battery Charge-modus. Verwacht daarbij geen ultra-sportief weggedrag, maar waarschijnlijk ben je dit toch al vergeten bij een blik op de bijtelling. De Volkswagen Passat GTE kent een bijtelling van 15%.

     

  • BMW 330e
    40.000,00

    BMW 330e iPerformance PHEV

    40.000,00

    De BMW 330e iPerformance is een innovatieve bijdrage aan de BMW 3 Serie reeks. De auto kenmerkt zich met een van de meest geavanceerde plugin-hybride systemen op de markt. De BMW 330e iPerformance beschikt over een 4-cilinder benzinemotor met BMW TwinPower Turbo technologie en beschikt over een vermogen van 180 pk (135 kW) en een maximale koppel van 290 Nm. De elektromotor heeft 88 pk (65 kW) en beschikt over 250 Nm koppel. De elektromotor is afgeleid van de BMW eDrive technologie, die standaard is toegepast in de BMW i3 en BMWi8. Er kan tot 22 kilometer volledig elektrisch worden gereden. De kracht van beide motoren wordt direct doorgestuurd naar de achterste wielen via een 8-traps Steptronic automaat met shift paddles.

     

    Het volledige artikel: BMW 330e iPerformance PHEV vanaf 40.000€ (Juni 2016)

     

  • Mercedes-Benz C350e
    51.995,00

    Mercedes-Benz C 350e Plug-in Estate

    51.995,00

    De Mercedes-Benz C 350e Plug-in Estate is toegevoegd aan het plugin hybride wagenpark van Mercedes. Voorheen een slimme keuze voor de zakelijke rijder. Tegenwoordig is de bijtelling gestegen van 7 naar 15 procent. Vijftigduizend euro is een enorme smak geld. Wij kennen weinig mensen die dit zomaar onder hun kussen vandaan halen om eventjes een auto af te tikken. Geen vijftig ruggen? Het is ook haalbaar met goede arbeidsvoorwaarden! Door de bijtelling kun je een zeer luxe Mercedes rijden tegen aantrekkelijke maandlasten. Mercedes levert slechts een variant en die Lease Edition zit er riant bij met onder meer luchtvering, automatische klimaatcontrole, ingebouwde navigatie en stoelverwarming. De zakelijke rijder zit er dus letterlijk en figuurlijk warmpjes bij! De Mercedes-Benz C 350e Plug-in Estate is uitgerust met een 211 pk viercilinder benzinemotor met turbo. Aan het blok hangt de bekende 7G-Tronic automaat met 60kW sterke elektromotor. Dit levert een totaalvermogen van 279 pk. Met een volgeladen accu kan de auto 31 kilometer volledig elektrisch rijden. De aandrijflijn geeft geen schokken en maakt hem fijner om in te rijden dan een gelijkwaardige dieselhybride van Volvo waarbij je het aan- en afslaan van de krachtbron duidelijker voelt. Het relatief beperkte accupakket slokt 135 liter aan bagageruimte op, waardoor de auto iets minder praktisch is dan zijn niet-hybride broertjes. De auto trekt op van 0 naar 100 in slechts 5,9 seconden. Interessanter is de fabrieksopgave van 2,1 liter per honderd kilometer. De Mercedes-Benz C 350e Plug-in Estate is een in elkaar geschroefde zakenbolide die goed in de spullen zit, soepel rijgedrag heeft zonder zweverig te zijn en zowaar voldoende ruimte biedt voor mensen op de achterbank. Dit mag ook wel voor 50 ruggen!

  • Ford C-Max Energi
    34.995,00

    Ford C-Max Energi

    34.995,00

    De Ford C-Max Energi: nieuw feest in oud jasje. Hij mag dan nog de snoet hebben van de C-Max van voor de facelift, toch is de auto onder de motorkap iets heel nieuws. Ford maakt hiermee de eerste stap in hybride land. In de Verenigde Staten reed de auto al even rond, voor Europa is hij nieuw. Ons kikkerlandje is wat dit soort technologie betreft de braafste van de klas en kreeg hem daarom als eerst. Destijds kon de auto genieten van geen enkele bijtelling die tot heden is gestegen naar 15 procent. Voor de techniek maakt Ford veelal gebruik van patenten van Toyota en dat betekend dat de Energi praktisch de zelfde opbouw heeft als de Prius. De aandrijving noemen ze ook wel de power-split. Deze lijn kan blijven laden terwijl de elektromotor is bijgeschakeld. De lithium-ion accu ligt achterin en heeft een capaciteit van 7,6 kWh. Met een volle accu kan er 44 kilometer volledig elektrisch worden gereden, met een maximum snelheid van 137 km/h. Bij een hogere snelheid wordt de benzinemotor ingeschakeld. De Ford C-Max Energi beschikt niet over een trekhaak. De beperkte kofferruimte sluit kampeerliefhebbers ook uit.

     

     

  • Volkswagen Golf GTE
    38.190,00

    Volkswagen Golf GTE

    38.190,00

    Na veertig jaar flauwe hap komt Volkswagen eindelijk weer met iets nieuws. De Volkswagen Golf GTE smoelt goed, rijdt fijn en er kan zelfs een caravan achter kleven. Misschien wel de beste introductie van de Golf ooit! De Volkswagen Golf GTE doet verwachtingen ruimschoots overtreffen. De Duitsers hebben een geruime tijd de kat uit de boom gekeken wat betreft elektrische aandrijving, maar Volkswagen is dan nu begonnen aan een inhaalslag. Na de elektrische Up en de e-Golf is het podium nu aan de Golf GTE. Die heeft niet alleen een elektromotor onder de kap, maar ook een stevige benzinemotor. Qua prestaties ongeveer gelijk aan de Golf GTI. De auto heeft een vermogen van 204 pk en een koppel van 350 Nm. De elektromotor is gekoppeld aan een 150 pk sterke 1.4 TSI-benzinemotor. Beide motoren liggen naast elkaar onder de motorkap. Het accupakket is verstopt onder de achterbank en de kofferruimte. Door het accupakket is de GTE weliswaar zwaarder dan de Golf GTI en GTD, maar dit gewicht zorgt wel voor beter rijgedrag. De auto wordt geleverd met bijpassende soundtrack! De brom die klinkt wanneer het gaspedaal flink ingetrapt wordt, komt niet uit de uitlaat, maar uit de opnamestudio. Buiten de auto is het kunstmatige geluid niet te horen. In theorie kan de auto 50 kilometer volledig elektrisch rijden. Bij een lege accu pakt de verbrandingsmotor het over. De Volkswagen Golf GTE komt met dubbele koppeling. Die schakelt razendsnel en biedt de optie om af te remmen op de motor. De energie die vrijkomt vloeit terug naar de batterij.

     

  • Porsche Cayenne S E-Hybrid
    85.100,00

    Porsche Cayenne S E-Hybrid

    85.100,00

    Met de komst van de Porsche Cayenne S E-Hybrid kreeg ook deze mega-SUV een stekker en een stel accu’s om zich milieuvriendelijk door het verkeer te bewegen. Niets is mooier dan met deze auto door een veel te klein straatje te rijden. Dat je de geitenwollensok en haarband ziet schuimbekken van haat, om zich vervolgens te verslikken in hun andijvie-smoothies wanneer ze zich realiseren dat er geen geluid komt uit deze auto. Je rolt elektrisch langs ze heen, geheel milieuvriendelijk en goed voor de luchtkwaliteit! Met de E-Power-knop doet de auto in principe alles elektrisch, tot z’n accu bijna leeg is. Een weerstand in het gaspedaal zorgt dat je niet per ongeluk de verbrandingsmotor aanspreekt. In deze stand kun je tussen de 18 en 36 kilometer door zoeven. Dit is ruim voldoende om je boodschappen te halen. Op de snelweg druk je op E-Charge en wordt de 10,8 kWh accu in mum van tijd weer volgeladen. Om vervolgens in de stad van bestemming weer elektrische te rijden. Porsche Cayenne S E-Hibrid aan een doorsnee stopcontact, dan is de accu binnen een uur of wat weer vol. Geweldig concept, en het werkt goed. Bij het drukken op de Sport Plus wordt de 333 pk van de 3,0 liter supercharged V6 maximaal aangesproken. Bijgestaan door de elektromotor (95 pk) ontdoet de auto zich van schaapskleren en knalt ie in een noodtempo naar smerige snelheden, met een goede rauwe brul natuurlijk! Wel weer netjes op de E-Charge zetten als je klaar bent, dan haal je zomaar een praktijkverbruik van 1 op 10. Niet gek voor een benzine-SUV met 416 pk. Lekker doortrekken op de snelweg en in stilte door de stad zoemen zonder ook maar een muis te wekken.

     

  • Audi A3 e-tron
    40.720,00

    Audi A3 Sportback e-Tron

    40.720,00

    Met de komst van de Audi A3 Sportback e-Tron is een van Audi’s top modellen nu ook verkrijgbaar met elektromotor. De combinatie van een benzinemotor en elektromotor maakt de e-Tron zeer snel, terwijl het verbruik van de auto lager licht dan de gemiddelde stadsauto. Dit is dus goed voor het milieu maar ook voor de portemonnee. De elektromotor is efficiënt bij lage, wisselende snelheden; de benzinemotor is geschikt voor langere afstanden bij een hoge constante snelheid. De Audi A3 Sportback e-Tron wordt geleverd met een 8.8 kWh lithium-ion accu. De accu kan tijdens het remmen of uitrollen worden opgeladen. Daarnaast kan de accu met een druk op de knop ook tijdens het rijden worden opgeladen; dat voelt dan alsof de auto tegen de wind in rijdt. Als laatste kan de accu ook gewoon aan het stopcontact of via een publiek laadpunt worden geladen. Helaas is snelladen met de Audi A3 Sportback e-Tron niet mogelijk! De auto kan theoretisch 50 kilometer volledig elektrisch rijden. Tijdens het ontwerp van de Audi A3 is rekening gehouden met de elektrische versie. Dit zorgt dat de accu geen invloed heeft op de ruimte in de auto. Met een bagageruimte van 380 liter is deze heel gemiddeld. De Audi A3 Sportback e-Tron sprint van 0 naar 100 km/u in 7.6 seconden en dankzij de enorme koppel zijn tussensprints op hoge snelheid indrukwekkend.

     

  • Mitsubishi Outlander PHEV
    41.990,00

    Mitsubishi Outlander PHEV

    41.990,00

    De Mitsubishi Outlander PHEV is een dure terreinwagen met een schone aandrijflijn. De gunstige bijtelling – die op dit moment van 7 naar 15 procent is gestegen – maakte hem de afgelopen jaren tot ware verkoopknaller. In die tijd waren stekkerhybrides nog zeldzaam. Vanwege een geringe schadelijke uitstoot kwamen zulke auto’s in aanmerking voor een royale overheidssubsidie. Zakelijke rijders hoefden namelijk helemaal geen bijtelling te betalen. De auto bleek een gat in de markt! Met ingang van 2016 is de bijtelling gestegen naar 15 procent. De verwachting is dat je vanaf 2019 hetzelfde betaald voor een semi-elektrische auto als voor een normale brandstofauto. De auto heeft in totaal 203 pk en is hiermee sneller dan je op basis van zijn uiterlijk zou verwachten. Het merendeel van dat vermogen wordt geleverd door de 2.0 liter benzinemotor. De benzine motor wordt ondersteunt door de elektromotor. De CO2-uitstoot van de Mitsubishi Outlander PHEV is teruggebracht tot 42 gram per kilometer. De auto verbruikt 1 op 55,5 en is hiermee een uiterst zuinige SUV. In de praktijk ben je wel na 35 kilometer door je stroom heen en schakelt de brandstofmotor in.

     

preloader