Alles klopt bij de Renault Zoe

by admin
Renault Zoe

Met meer dan 5000 nieuwe aanmeldingen in oktober is de Renault Zoe momenteel de best verkochte elektrische auto in Duitsland. De schattige Fransman haalde zelfs de top tien van alle modellen die op de Duitse markt worden verkocht en staat daar op de 7e plaats. Op de particuliere klantenmarkt haalde de Zoe zelfs de tweede plaats , net achter de VW Golf, meldt de Franse fabrikant. Reden genoeg om met Renaults Duitse baas Uwe Hochgeschurtz te praten, vonden de Edison-collega’s. Het resultaat is een goed gelezen sfeerbeeld van een merk dat momenteel behoorlijk elegant en succesvol op de golf van e-mobiliteit rijdt.

“De Zoe is inderdaad het model met de hoogste groei op dit moment, momenteel, net als in de afgelopen drie jaar, de nummer 1 onder elektrische auto’s in Duitsland “, zegt Hochgeschurtz. Velen komen bij de Zoe terecht omdat ze op zoek zijn naar ” een ecologisch meer verstandige variant voor individueel vervoer ” en een wat kleinere auto, en ” meer waarde hechten aan milieuvriendelijkheid dan aan imago “, zegt de manager. Met de Zoe ” klopt alles op dit moment “, zegt Renault’s hoofd Duitsland: “De milieubonus, die we verhogen naar 10.000 euro, maakt nu al indruk op de markt. En sinds de facelift biedt de Zoe een actieradius van maar liefst 395 kilometer en een keur aan oplaadmogelijkheden. De klanttevredenheid over de auto is erg hoog. En ik denk niet dat dat in de nabije toekomst zal veranderen . “

Ondanks het marktsucces zijn er geen leveringsproblemen, zegt Hochgeschurtz: ” We krijgen elke auto die we nodig hebben “, zegt hij, maar dit komt ook door het feit dat Renault dit jaar ” met grote contingenten ” heeft gepland : ” We hebben de discussies in de politiek volgden op de voet en we waren er zeker van dat de milieubonus verlengd zou worden ”, aldus de manager. Hij had ” daarom grote hoeveelheden auto’s uit de productie gehaald en uit voorzorg een voorraad van enkele duizenden auto’s opgebouwd “. Iedereen die voor zo’n bestaand voertuig kiest, kan “zitten binnen drie tot vier weken in de nieuwe auto en krijgen niet alleen de elektrische bonus, maar profiteren ook van de btw die tegen het einde van het jaar is verlaagd tot 16 procent . “En degenen die liever vrij hun schattige Frans configureren, hebben” niet langer dan twee wacht tot drie maanden op zijn nieuwe Zoe ”.

“Twingo heeft niet langer een eerste vonk nodig zoals het toen was met Zoe”

Renault is momenteel zijn elektrische auto’s en hun accu’s geleidelijk aan het ombouwen van het huur- naar het aankoopmodel. De “oorspronkelijke bedoeling” van het verhuurmodel, om de zorgen van klanten over de duurzaamheid van de accu’s weg te nemen, is niet meer zo belangrijk, aangezien ” de accu’s lang meegaan en zuinig zijn – langer dan we zelf dachten in het begin “, zegt Hochgeschurtz. Of het verhuurmodel volledig wordt stopgezet, wordt pas over een paar weken of maanden beslist. Met de nieuwe Twingo Electric , die momenteel alleen in de topversie “Vibes” verkrijgbaar is voor een prijs van maar liefst 24.000 euro (goedkopere basismodellen volgen de komende maanden), is de 21 kWh-accu niet meer te huur. “De Twingo heeft niet langer een eerste vonk nodig zoals bij de Zoe ”, aldus de Renault-manager. De fabrikant krijgt “ ook de prijs zodat je de accu niet hoeft af te trekken om de auto tegen aantrekkelijke voorwaarden aan te kunnen bieden .” Hochgeschurtz gaat ervan uit dat ruim een ​​derde van alle Twingo-kopers voor de volledig elektrische variant zal kiezen.

Komend jaar start Renault-dochter Dacia de lente , die de prijsschroef voor goedkope elektrische auto’s waarschijnlijk flink zal doen dalen, zoals Hochgeschurtz suggereert: Het is duidelijk dat ” Dacia in de toekomst de goedkoopste voertuigen in Duitsland zal blijven aanbieden “. Maar hij is nog ” verre van in staat om exacte prijzen te noemen “. De Dacia Spring wordt in China geproduceerd als Renault K-ZE met een accu van 27 kWh en verkocht voor het equivalent van 8.700 euro.

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accepteren Lees meer