NIO werkt aan batterij van 150 kWh

door admin

De Chinese startup NIO is een van de meest succesvolle elektrische autofabrikanten op zijn thuismarkt ondanks financiële problemen in de tussentijd. Het bedrijf is van plan om in 2021 uit te breiden naar Europa en het jaar daarop naar andere regio’s. Klanten kunnen dan aanzienlijk meer dekking krijgen dan voorheen.

Bedrijfsbaas en oprichter William Li maakte tijdens een bijeenkomst met klanten bekend dat er een batterijpakket met een capaciteit van 150 kWh in de maak was, meldt de Chinese portal cnTechPost . Met één lading moet meer dan 900 kilometer mogelijk zijn. In China is de NEDC-norm van toepassing op range-specificaties, wat overeenkomt met de niet erg realistische NEDC-rijcyclus die in dit land ten einde loopt. De door het NIO beloofde 900 kilometer zullen in de praktijk dus niet mogelijk zijn, maar de eerdere bandbreedtes moeten aanzienlijk worden overschreden.

NIO biedt momenteel zijn grote SUV ES8 aan met een actieradius tot 580 kilometer volgens NEDC, en een batterij van 100 kWh is geïnstalleerd. De ES6 SUV die eronder staat, rijdt officieel 610 elektrische kilometers per keer met 100 kWh, de nieuwe SUV-crossover EC6 615 kilometer. Wanneer NIO precies zijn nieuwe, grote batterijpakket in serievoertuigen zal installeren, valt nog te bezien. Er zijn ook geen details over de gebruikte batterijcellen of informatie over gewicht en grootte.

De door het NIO geplande batterij met een capaciteit van 150 kWh zou volgens de huidige status de krachtigste zijn in een grootschalige elektrische auto. Andere bedrijven zijn echter ook van plan om in de toekomst grotere batterijpakketten te gebruiken. Zo zal General Motors vanaf 2021 naar verwachting tot 200 kWh verbruiken in de nieuwe Hummer EV, terwijl de Amerikaanse startup Rivian tot 180 kWh plant voor zijn SUV’s en pick-ups, die ook volgend jaar komen. Marktleider Tesla zal waarschijnlijk ook de batterijcapaciteit verhogen, vooral in de “Cybertruck” die voor 2021 werd aangekondigd en een latere supersportwagen.

Het is niet bekend in welke serie NIO zijn grootste batterij gaat gebruiken. Volgens cnTechPost is het bedrijf van plan om in januari zijn eerste sedan te presenteren en was er in 2019 een preview van een bijbehorend model. Bij de presentatie van de nieuwe elektrische auto kon NIO ook de 150 kWh-batterij onthullen, vermoedt cnTechPost .

NIO vertrouwt voor haar aanbod in China niet alleen op een groot aanbod: klanten profiteren onder meer van een gratis netwerk van batterijwisselstations, mobiele laadvoertuigen en een laadservice door NIO-medewerkers die via een app kan worden geboekt. Het bedrijf heeft ook laadoplossingen voor thuis in het assortiment. Welke van de services ook in Europa beschikbaar zal zijn, staat nog open.

In Groningen kunt u ook particulier een auto leasen. Het belangrijkste waar u op moet letten bij particulier leasen, is het type auto dat u wilt leasen. Lees hier alles over auto leasen Groningen.

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt. Accepteren