7 redenen om een Polestar 2 te kopen

by admin
Polestar 2 kopen
De Polestar 2 concurreert met de Tesla Model 3. Hier zijn zeven redenen om de nieuwe elektrische auto uit Zweden te kopen!
 

1. Geen SUV, strak design

Ik ben blij dat de Polestar 2 geen SUV is. Ondanks de opkomst van SUV’s brengt Polestar een vijfdeurs hatchback met veel ruimte. De look is duidelijk gebaseerd op de huidige Volvo-modellen, op wiens CMA-platform het tweede model van het jonge merk Polestar is gebaseerd. Vergeleken met de Tesla Model 3 vertoont de Polestar 2 een duidelijk randje en ziet hij er uiterst modern uit. Bij het Performance Pack zitten niet alleen 20 inch gesmede wielen, maar ook goudgele accenten op de remklauwen en stoelen.
 

2. 408 pk en een actieradius van ongeveer 500 kilometer

De Polestar 2 is alleen verkrijgbaar in een uitvoering met twee elektromotoren en 78 kWh batterijcapaciteit . Polestar stelt dat het vermogen 408 pk (300 kW) is . Dankzij vierwielaandrijving en het direct beschikbare maximumkoppel (660 Nm) sprint de Polestar 2 volgens de fabrikant in minder dan vijf seconden naar de 100 km / u . De actieradius moet ongeveer 500 kilometer zijn (volgens WLTP). Klinkt goed! Ter vergelijking: de Tesla Model 3 wordt aangeboden met twee batterijvarianten ( 50 en 75 kWh capaciteit), haalt 100 km / u in 4,7 seconden en moet een actieradius hebben van ongeveer 560 kilometer.

3. Eerste auto met Android Automotive

Laten we naar connectiviteit gaan: de Polestar 2 is de eerste auto met Android Automotive . In tegenstelling tot Android Auto is dit niet alleen gespiegelde inhoud, maar een compleet infotainmentsysteem . Omdat het rechtstreeks in de technische infrastructuur is geïntegreerd, kan het vele taken en functies aannemen. Bij de eerste controle is Android Automotive duidelijk gestructureerd en reageert extreem snel. Met het nieuwe systeem loopt Polestar voorop, net zoals Volvo dat ooit deed toen Apple CarPlay in 2014 werd gepresenteerd.

4e en 5e beschikbare ruimte en kwaliteitsindruk

Een andere reden die voor de Polestar 2 spreekt, is de ruimte die hij biedt . Door het concept biedt het veel ruimte in het interieur. Instappen is geen probleem, de zitpositie past. Daarnaast is er het goede gevoel van ruimte in alle stoelen, dat wordt ondersteund door het doorlopende glazen dak. Ook de kwaliteit is indrukwekkend, de gebruikte materialen zijn consistent van een goed niveau en doen qua stijl denken aan Apple-producten . In tegenstelling tot Model 3 doet Polestar het niet zonder instrumenten, maar installeert hij een virtuele cockpit.
 

6. Polestar 2 wordt online gekocht

Bijna alles wordt tegenwoordig online besteld. Waarom ook de auto niet? Klanten kunnen de Polestar 2 nu vooraf bestellen op polestar.com . Hoe het werkt? Heel eenvoudig: kies een van de zes koetswerkkleuren, binnenuitrusting in zwart, grijs of beige en beslis of dit het Performance Pack moet zijn – dat is alles. Voor iedereen voor wie dit te onpersoonlijk is, wil Polestar de “Polestar Spaces” openen in grote metropolen, waar klanten de modellen kunnen bekijken en testen.

Polestar 2 prijs

Aan het einde van het bestelproces is een aanbetaling van 1000 euro verschuldigd – Polestar belooft dat het instapmodel van de 2-serie zal beginnen bij 39.900 euro . Echt een scherpe prijs voor een elektrische auto met ruimte voor vijf personen  het nieuwste infotainment, 408 pk en een actieradius van zo’n 500 kilometer.

Polestar 2 pas vanaf mei 2020, de basisversie nog later

Het klinkt allemaal geweldig, dus wat is het probleem? De Polestar 2 voor 39.900 euro zal op zijn vroegst medio 2021 beschikbaar zijn voor de eerste klanten. Het begint in mei 2020 – maar alleen met de best uitgeruste “Launch Edition”. En dat kost 59.900 euro! Dat betekent dat het ongeveer twee jaar zal duren voordat de betaalbare basis Polestar 2 wordt afgeleverd – en deze tactiek doet me op de een of andere manier argwanend aan Tesla denken.

Related Posts

Leave a Comment

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accepteren Lees meer