Polestar-baas Ingenlath “bedroefd” door terugroepacties, Tesla “een rolmodel”

door admin

De Polestar moest kort na de start terugroepacties in gang zetten voor hun eerste elektrische auto. Het Duitse bedrijf baas Thomas Ingenlath toegelicht in een gedetailleerde interview met Welt.de op de problemen en elektromobiliteit in het algemeen, en Tesla, de marktleider, werd ook besproken.

Hij was “bedroefd” dat de Polestar 2 sedan twee keer naar de werkplaatsen moest worden besteld. Dit toont echter aan dat het bedrijf verantwoordelijk handelt ten opzichte van zijn klanten en de kwesties veiligheid en kwaliteit zeer serieus neemt. Auto’s zijn complexe producten en e-mobiliteit brengt nog meer uitdagingen met zich mee. Polestar leert hier elke dag.

Alle Polestar-auto’s worden geproduceerd in China, de thuismarkt van Volvo-moederbedrijf Geely. Ingenlath ziet Polestar nog steeds als een Europees automerk. Het bedrijf is gevestigd in Scandinavië en alle ontwikkelaars zijn thuis in Göteborg, wat het aanbod kenmerkt. “De beslissingsbevoegdheid ligt in Zweden, en Volvo-baas Håkan Samuelson geeft ons veel vrijheid”, aldus Ingenlath.

Velen zien de Polestar 2 als de eerste echte concurrent voor Tesla’s middenklasse model 3. Gevraagd naar de elektrische autopionier uit de VS, benadrukte Ingenlath dat Polestar minder risico’s neemt op het gebied van rijhulpsystemen: “Wij bieden wat tegenwoordig veilig mogelijk is. Bij. We noemen het Pilot Assist en geen automatische piloot, omdat het geen autonoom rijden is. ”Dat Tesla zijn systeem automatische piloot noemt, is goed voor het imago, maar bij auto’s die ermee zijn uitgerust, moet de bestuurder zijn hand aan het stuur houden zoals bij andere auto’s. “We zouden technologie nooit zo onverantwoord uitschakelen – en als er iets misgaat, draaien we die terug”, zei de baas van Polestar.

“Maar de geest, de innovatieve geest van Tesla, is erg inspirerend”, aldus Ingenlath. Tesla is op veel gebieden “een rolmodel”, maar een directe vergelijking is niet op zijn plaats. De Amerikaanse fabrikant is gezien het aantal stuks meer een concurrent voor Volkswagen. Polestar richt zich daarentegen op de premiummarkt met een overeenkomstig kleiner volume. Over een paar jaar zouden ook hogere aantallen van de Polestar geleverd kunnen worden, maar dat is nog niet het geval.

Tot nu toe bestonden de auto’s van Polestar uit technologie van Geely en Volvo, en voor infotainment vertrouwt het bedrijf op software van Google. Ingenlath benadrukte dat het merk het zou gebruiken om een ​​eigen auto samen te stellen “die de geest van Polestar uitstraalt”. Met het chassis zouden bijvoorbeeld de basiskenmerken van Volvo zijn, maar de rijervaring door de eigen afstelling is totaal anders. Op middellange tot lange termijn zal Polestar ook zijn eigen componenten en technologieën ontwikkelen. De ontwikkelaars zouden al een onafhankelijke voertuigarchitectuur opzetten voor de onlangs bevestigde elektrische Precept-sportsedan in Groot-Brittannië.

Related Posts

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze site zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van deze site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt. Accepteren