Inhoudsopgave
Heeft uw bedrijf de keuze gemaakt om over te schakelen naar een elektrische bedrijfswagen, dan kan het nog wel eens zijn dat dit een saaie, niet opvallende auto is. Echter wil je juist opvallen met je auto om op deze manier relatief goedkoop 24/7 reclame te maken. Met opvallen bedoelen we dat je wagen tip top in orde is. Zo kan iedereen wel willekeurige stickers op een auto plakken, maar dit maakt geen professionele indruk.
Geen ervaring? Besteedt het uit
Wanneer je zelf nul ervaring hebt met het bestickeren en customizen van een auto, ga er dan ook niet zelf aan beginnen. De grootste fout die je kunt is door zelf maar wat aan te vangen. Op deze manier ben je geld kwijt aan de materialen maar ziet het er alsnog slecht afgewerkt uit.
Wanneer je een beetje meer te besteden hebt raden wij zeker aan om het aan een ervaren bedrijf uit te besteden. Dit kost dan wel een aantal honderd euro meer, maar dan ben je er wel verzekerd van dat het eindresultaat goed is. Ook ben je er dan van verzekerd dat ze werken met de juiste materialen. Zo laten ze bijvoorbeeld hun stickers en dibond bedrukken.
Doe wat je zelf kunt doen
Je hoeft natuurlijk niet alles uit te besteden. De kleine details kun je uiteraard ook zelf doen. Dat bespaart meteen weer in de kosten. Zo kun je stickers op rol laten bedrukken met je eigen logo er op. Dit kun je dan bijvoorbeeld plakken op je raam. Zorg er dan wel voor dat je niet je volledig auto onder plakt. Dat maakt het direct weer onprofessioneel.
De kracht van herhaling
Uw bedrijfsauto is onderdeel van de huisstijl van uw bedrijf. Denk dus vanaf het ontwerp aan consistentie in uitstraling en samenhang met andere huisstijldragers. Vraag een reclamebureau of tekenbureau om je ontwerp te maken en goed te schrijven:
Houd het simpel. Val op en wees nieuwsgierig. Wees stil, professioneel, betrouwbaar en eerlijk. Knipperen mag, maar alleen om interesse te wekken. Bepaal vooraf hoe u contact met ons opneemt. Welke gegevens geef je door, wat is je website, e-mailadres en telefoonnummer? Of alle drie?
Vuistregel: Etiketten moeten binnen 3 seconden leesbaar zijn. Een korte slogan en bedrijfsnaam zijn meestal voldoende. Mooi en eenvoudig ontwerp geeft maximale impact.
Zorg voor zichtbaarheid en verlichting
In principe is het mogelijk om het bedrijfsvoertuig volledig af te dekken met folie of stickers. Het mag het zicht van de bestuurder echter niet belemmeren. Zorg er dus voor dat je voorruit, achterruit en voorste zijruiten vrij blijven. Plak er, net als bij verlichting, geen stickers op. Ook mogen advertenties voor bedrijfsvoertuigen niet lijken op het uiterlijk van hulpverleningsvoertuigen zoals politie of ambulances. Je rijdt rond in een visitekaartje waarmee je een indruk achterlaat, een tweede kans krijg je niet snel.
Dus, kan jouw bedrijfsauto wel een sticker gebruiken?