Inhoudsopgave
Als het bedrijf zou besluiten om over te stappen op een elektrische bedrijfswagen, kan het zijn dat de auto weinig indruk maakt op de weg. U wilt echter wel de aandacht trekken met uw auto om op deze manier 24/7 relatief goedkoop te adverteren. U kunt opvallen wanneer uw auto in topconditie is. Iedereen kan een sticker op een auto plakken, maar dit ziet er niet altijd professioneel uit.
Onervaren? Besteed het uit!
Als je geen ervaring hebt met het inpakken of aanpassen van een auto, probeer het dan alsjeblieft niet zelf. Dat is de grootste fout die je kunt maken. Op die manier geef je geld uit aan materialen, maar ziet het er kwalitatief slecht uit. Het kost je misschien honderden euro’s, maar je kunt er zeker van zijn dat het eindresultaat beter zal zijn. Ook weet u zeker dat u de juiste materialen gebruikt.
Doe wat je zelf kunt
Je hoeft natuurlijk niet alles uit te besteden. U kunt natuurlijk ook zelf voor de details zorgen. Hiermee bespaart u direct geld. U kunt bijvoorbeeld stickers drukken met uw eigen logo op de rol gedrukt. Je kunt het bijvoorbeeld op het raam plakken. Dek niet de hele auto af. Dat maakt het al snel onprofessioneel.
De kracht van herhaling
De bedrijfswagen past in de huisstijl van het bedrijf. Denk dus al vroeg in de ontwerpfase na over consistentie in uitstraling en consistentie met andere huisstijldragers. Vraag een reclamebureau of tekenbureau om het ontwerp van uw raamsticker te maken.
Houd het simpel.
Val op en wees nieuwsgierig. Wees kalm, professioneel, betrouwbaar en eerlijk. Opvallen mag, maar alleen om interesse te wekken. Bepaal vooraf hoe u wilt dat de klant contact met u opneemt. Welke gegevens verstrekt u, uw website, e-mailadres, telefoonnummer of alle drie?
Vuistregel: Etiketten moeten binnen 3 seconden leesbaar zijn. Een korte slogan en bedrijfsnaam zijn meestal voldoende. Het meest simpele ontwerp geeft maximale impact.
Zorgen voor zichtbaarheid en verlichting
Bedrijfswagens kunnen in principe volledig worden beplakt met folie of stickers. Het mag het zicht van de bestuurder echter niet belemmeren. Zorg er dus voor dat je voorruit, achterruit en voorste zijruiten vrij blijven. Ook mogen advertenties voor bedrijfsvoertuigen niet lijken op het uiterlijk van hulpverleningsvoertuigen zoals politie of ambulances. Rondrijden met een indrukwekkend visitekaartje geeft je meteen nog een kans.