Als het Britse automagazine “Autocar.co.uk” zijn zin krijgt, zal de VW ID.3 het komende jaar enkele upgrades krijgen. Er wordt gesproken over het feit dat de Volkswagen- debuutgenerator op basis van de MEB-kit meer laadvermogen krijgt. We hebben het over een verhoging van de DC-laadcapaciteit in eerste instantie naar 130 kW, later naar 170 kW. Een matige toename van het bereik mag ook worden verwacht.
Vanaf vandaag kan de ID.3 worden opgeladen op DC-laders tot 50, 100 of 125 kW, afhankelijk van het batterijformaat. Als de verhoging naar het 130 of 170 kW laadvermogen waar blijkt te zijn, mag worden aangenomen dat in de toekomst snellere laadprocessen via HPC mogelijk zullen zijn. Het is de vraag of alle ID.3-modellen de upgrade zullen krijgen. Zo kon de 58 kWh-variant alleen worden verhoogd van 100 naar 130 kW en de 77 kWh-variant van 125 kW naar 170 kW laadsnelheid. Tot nu toe zijn er echter nog geen betrouwbare uitspraken.
Zeker is wel dat een verbetering in de software, maar ook in het thermisch beheer en in de batterijcellen een positief effect moet hebben op het bereik van de Stromer. Zo’n 38 km meer actieradius kan dus verwacht worden met de 77 kWh-versie van de ID.3. Geruchten over een marktintroductie van de ID.3 in China nemen ook toe. Dit zou daar vanaf eind 2021 ook op de weg moeten zijn. Net als de ID.4 zou deze zowel door FAW-Volkswagen als door SAIC Volkswagen kunnen worden geproduceerd .
Volkswagen ziet momenteel een toenemende dynamiek in de leveringen van alle ID.3-modelvarianten. Eind oktober had de VW ID.3 in totaal 4910 nieuwe registraties in Duitsland . Alleen al in oktober was dat met 2.647 eenheden meer dan de helft van alle nieuwe voertuigen. VW heeft tot nu toe ongeveer 38.000 bestellingen ontvangen en er zijn al meer dan 14.000 voertuigen afgeleverd in heel Europa .